Ny spiller fra Island! – Fredrikstad

Ny spiller fra Island!

Vi har gleden av å presentere en spennende signering, nemlig den 22 år gamle linjespilleren Alexandra Lit Arnarsdottir fra Island!

Jenta fra Island har signert en toårsavtale som starter sommeren 2022. Den høye linjespilleren kommer fra spill i eliteserien i Island, hvor hun har vært en sentral spiller på det islandske laget Handknattleiksfélag Kópavogs (HK) i fem år. Ved siden av eliteseriespill, har Alexandra vært fast inventar på alle aldersbestemte landslag for Island.

Hvorfor valgte du FBK (oversatt fra engelsk til norsk)?

Jeg valgte FBK da dette er en fantastisk mulighet for meg, slik at jeg kan utvikle meg selv som spiller og ta det neste steget i min karriere!

Hvor spiller du helst på banen?

Hovedsakelig spiller jeg treer i forsvar, men jeg kan også spille toer. I angrep er jeg linjespiller.

Hovedtrener Elias sier følgende om sin nysignering:

Alexandra er høy linjespiller som kan spille begge veier. Dessuten gir hun oss mer bredde på linjeposisjonen, og til neste sesong har vi tre sterke men ulike linjespillere. Det gir oss flere muligheter både i forsvar og angrep.

Så vi gleder oss til å bli kjent med Alexandra og ønsker henne hjertelig velkommen til FBK!

Alexandra