Serien 21/22 – ny rekord, årets topscorer og råtassen i forsvar! – Fredrikstad

Serien 21/22 – ny rekord, årets topscorer og råtassen i forsvar!

Siste kamp i serien er ferdigspilt, og det er dags for å oppsummere serien 21/22 før vi skal spille kvartfinale i sluttspillet!

Sesongen 21/22 har til tider vært sterkt preget av pandemien, og det er først de siste månedene at vi har hatt full kapasitet for våre fantastiske tilskuere. Dette ble ypperlig markert i hjemmekampen mot Molde 30.mars hvor vi satt publikumsrekord i Kongstenhallen med nærmere 1700 tilskuere! Dette opplevdes som et startskudd for et samfunn uten restriksjoner og pandemi. Gåsehud!

Når det er sagt, ble det sikret to svært viktige poeng i gratiskampen mot Molde. Disse poengene, sammen med seieren i siste seriekamp mot Follo, sikret FBK en syvendeplass i årets serie! Dette er godt innafor klubbens femårsplan som ønsket seg en topp åtte plassering for inneværende sesong. Samtidig er det viktig å erkjenne at årets lag var en sammensetning av mange nye og unge spillere, et nytt trenerteam og at trenings-og kamprytmen jevnlig ble forstyrret av karantener og isolasjon. Sett under ett, er FBK svært fornøyde med en syvende plass i årets serie og en plass i sluttspillet.

Årets topscorere fulgte hverandre tett i årets serie, men det var Benedicte Frøland Nesdal som stakk av med tittelen som årets topscorer. Deretter var det Julie Hulleberg, Andrea Johansson og Martine Helland som scorte mange mål for FBK.

Årets råtass er jenta fra Bodø, nemlig Ingeborg Furunes. Hun er spilleren med flest utvisninger på laget, og har sammen med Selma Henriksen og Runa Heimsjø Sand delt ut betydelig med juling i forsvar. Såpass mye juling er delt ut, at FBK havner på andre plass i serien med flest utvisninger.

Full jubel på FBK benken!

Totalt endte FBK opp med 12 seire, en uavgjort og 13 tap. Dette resulterte i 25 poeng og en syvendeplass. Det ble sluppet inn 684 mål, kun 14 mål mer enn Storhamar som kom på andreplass i serien. Dette tyder på et solid forsvars- og keeperspill, og er noe vi absolutt tar med oss videre inn i neste sesong.

Nå er det kun seks dager til første kvartfinale i sluttspillet mot Vipers, og vi gleder oss!

Salget til hjemmekampen 03.mai kl 18:30 åpner 22.april kl 12:00 🤩