Hanne Sagvold resignerer med FBK! – Fredrikstad

Hanne Sagvold resignerer med FBK!

Vi er svært tilfreds med å resignere vår bauta i mål og sikre oss Hanne Sagvold i FBK drakt fremover!

Hanne Sagvold kom fra Byåsen til FBK og har siden tatt enorme steg på håndballbanen. Til tross for sin unge alder, er Hanne en viktig spiller både på og utenfor banen. Vi er derfor veldig glad for at Hanne ønsker å utvikle seg videre i FBK og har troen på prosjektet i Fredrikstad.

Vi har tatt oss en prat med vår lovende målvakt:

Hvorfor resignerte du for FBK?

Jeg signerte for fbk fordi jeg trives veldig godt i klubben og med laget. Og jeg samarbeider godt med mine makkere bak i mål, vi gir hverandre oppfordringer men også utfordringer på en positiv måte. Det er også veldig gøy og lærerikt og være med på et lag som vil opp og fram, men mange gode og talentfulle spillere. Mitt fokus vil være å bidra for at laget skal prestere. Og dette vil jeg igjen gjøre ved å utvikle mine egne egenskaper i mål og bli enda tryggere i min rolle bakerst.

Hva er dine ambisjoner i FBK?

Mine ambisjoner er å vinne masse kamper, bygge et godt lag og utvikle meg som spiller og person. Neste sesong blir spennende og utfordrende. Ingenting kommer til å komme gratis, så vi må jobbe hardt for alle poeng. Samtidig som den jobben legges ned, kommer det til å resultere i gøy og fartsfull håndball.

Vi ser frem til flere sesonger med Hanne Sagvold i FBK målet og gleder oss til fortsettelsen!

Foto: Jon Forberg