Kapteinene har ordet: tanker om resten av sesongen! – Fredrikstad

Kapteinene har ordet: tanker om resten av sesongen!

Kun seks dager til REMA 1000-ligaen kastes i gang for FBK! Grunnlaget for siste halvdel av sesongen er lagt, og i den anledning har våre kapteiner oppsummert første halvdel av sesongen, tanker om oppkjøringen og hva de tror om kampene i 2022!

Begge våre kapteiner, Julie Hulleberg og Andrea Johansson, har vært en del av både oppturer og nedturer sålangt i sesongen. Men de er begge fast bestemt på at FBK vil være vesentlig sterkere etter jul enn de var før jul. Hvorfor? Les under!

Vår svenske kantspiller og kaptein, Andrea Johansson, i aksjon.

Hvordan vil du oppsummere første halvdel av sesongen?

Første halvdel av sesongen gikk nok ikke helt som forventet. Tap mot topplagene Vipers, Storhamar og Sola var tap vi i utgangspunktet hadde budsjettert før sesongen. På andre siden var tapene mot Fana, Larvik og Flint tap vi ikke kommer til å la gjenta seg. Vi viser til tider i sesongen et svært høyt toppnivå og en god bredde i laget. Ekstremt mange som bidrar i laget og et kollektiv som reiser seg sammen etter nederlag. Vi går inn i andre halvdel på en sluttspill plass og ambisjonene er klart å komme høyere.

Hittills har säsongen bestått av både höga toppar och djupa dalar. Mot till exempel Vipers och Oppsal gör vi långa perioder som är extremt bra medan vi mot Flint och Larvik presterar långt under vår nivå. Om vi ser bara till kamper så har vi inte presterat på den nivå vi vill i förhållande till våra mål, men vi är på god väg. Träningsmässigt tycker jag att det har varit en bra och att vi tillsammans har skapat en bra miljö.

Hva har overrasket deg mest med første halvdel av sesongen?

Ingen store overraskelser I første halvdel av sesongen sett i tabellbildet. Men en overraskelse som jeg personlig syns er svært positiv, er måten laget sammen kommer seg ut av perioder der vi ikke presterer godt, sier Julie.

Det måste nog ändå faktiskt vara hur ofta Elias har gett oss lov att spela fotboll som uppvärmning.

Hvor har FBK mest forbedringspotensiale?

Om vi over nyttår får mindre svingninger i prestasjonene og holder en mer eller mindre kontinuerlig prestasjon, vil vi kunne ta store steg på nyåret. Jeg mener dette er her vi som lag har det største forbedringspotensialet.

Det tror jag ligger i att höja vår lägstanivå. Kan vi höja den nivån så blir det inte lika stor variation i vår prestation och vi kan undvika onödiga förluster.

Hvordan har denne oppkjøringen vært, og kommer FBK styrket ut av den?

Vi vil fortsatt spille på tempo og løpe mye, så dette har vi fått fokusert på i løpet av oppkjøringen. Spesielt har vi hatt fokus på det aggressive forsvarsspillet. Jeg tror dette vil gjøre at vi presterer mer jevnlig etter jul og plukke flere poeng enn i høst.

Den har varit tung! Det har varit fokus på tung styrka som ska göra oss starka och se till att vi håller oss skadefria resten av säsongen, samtidigt som handbollsträningarna har ökat i intensitet. Efter en sån tung period är man stärkt både mentalt och fysiskt och framförallt otroligt gira på att få spela kamper igen.

Hvordan skal du løfte laget i 2022?

Sammen med resten av laget skal jeg bidra godt på trening og på banen. Fortsette å sette krav til hverandre og være med å heve nivået på den måten, sier Julie.

Ta ansvar och göra allt vi kan för att ge våra lagkamrater de bästa förutsättningarna. Jag bidrar mest verbalt och mentalt. Det är viktigt att jag som gammal och erfaren bidrar med det jag kan för att påverka de andras attityd och inställning i rätt riktning, både på träning och match.

Hvordan vil FBK prestere i siste halvdel av sesongen?

Vi kommer absolutt ikke til å gi fra oss poeng til enkelte lag vi tapte for igjen. Så dere vil se et lag som prester bedre, jevnere og høyere på tabellen, oppsummerer Julie.

Vi kommer ha en stor revanschlust mot de lag som vi gett bort viktiga poäng till, så de kommer inte att få fler. Jag tror vi kommer klättra en del placeringar from nu till när serien är färdig!

Julie skal fortsette å gå i krigen i 2022!