Semifinale NM20: Tertnes – FBK – Fredrikstad

Semifinale NM20: Tertnes – FBK

Om kun to døgn reiser vårt talentfulle U20 lag til Bergen for å spille semifinale i NM20 mot Tertnes. Så langt har våre jenter virkelig imponert, og vil de gå hele veien til spektrum?

Troppen som utgjør årets NM20 lag for FBK har så langt imponert håndballmiljøet. Laget består blant annet av FBK elite sine solide treere i forsvar, nemlig forsvarskjempene Julie Hulleberg og Selma Henriksen. Disse er sentrale på elitelaget, og er krevende å møte for ethvert lag. Dessuten er også lynvingen Hanna Blystad, midtbacken Frida Brandbu og høyrebacken Sandra skauen en del av laget, tre spillere som er meget giftige fremfor mål.

I tillegg til disse spillerne, er også mangfoldige talenter fra rekruttlaget med på NM20. Rekruttlaget har så langt i sesongen levert imponerende resultater i både 2 divisjon og Lerøy, og det er ingen tvil om at disse spillerne vil være viktige bidragsytere mot Tertnes. Flere av disse spillerne deltar også på FBK elite sine treninger og er svært nære til å ta steget opp til elitelaget.

Tertnes har, i likhet med FBK, mange eliteseriespillere i sin NM20 tropp. Blant annet finner vi Henrikke Kjølholdt som har vært fast inventar på høyrekanten til Tertnes de siste sesongene. I tillegg har de Fanny Skindlo og Thea Skarstein som også er sentrale spillere på Tertnes sitt elitelag. Foruten disse tre spillerne fra elitetroppen til Tertnes, er resterende spillere fra samarbeidslagene Fyllingen og Åsane.

Det er med andre ord en solid utfordring som venter FBK jentene, men det er ingen grunn til at FBK ikke skal gå seirende ut av oppgjøret. FBK drar over til Bergen med støtteapparatet til både elite og rekrutt, og det er ingen tvil om at FBK går for avansement i NM mot Tertnes.

Foto: Jørn Kvityll