Bli kjent med Eddy – Fredrikstad

Bli kjent med Eddy

Eddy er hjelpsom, hyggelig og skikkelig god med tall. Han byr på seg selv og er ikke redd for å ta i et tak. Han er FBKs nye lagleder. Han går inn i lagledelsen sammen med Elias og Gjøril. Eddy kan virke som en stille og rolig mann i starten, men han er et fyrverkeri – full av virkelyst og godt humør.

Fult navn: Eddy Slettum
Alder: 51 år

Hvor er du fra? – Jeg er Ås i Akershus, flyttet til Fredrikstad i 1996 pga. idretten – innebandy i Eliteserien – og ble fullstendig forelsket i byen.

Eddy har en lang idrettskarriere – Spilt fotball, var målvakt i 40 år. I klubbene: Drøbak/Frogn, Ås, Vestby, Son, Spydeberg, Gresvik, Haua.

Har også en innholdsrik Innebandy karriere i klubbene Son, Øråsen, Fredrikstad og Trosvik

Er utdannet trener C i fotball og har vært trener på Gresvik i 8 sesonger.

Dette er FBKs herrer på gulvet – Eddy, Elias og Thomas

Hva gjør du når du ikke er i Kongstenhallen? Jeg hjelper venner med snekring, og diverse andre ting og jobber på NMBU i full stilling

Hva motiverer deg aller mest på idrettsbanen?
– Lagspill i alle former. Engelsk fotball er min store lidenskap – jeg reiser til Old Trafford et par ganger i året. Dessuten reiser jeg også på mesterskap med herre- og dame landslaget i håndball. Det er blitt noen skikkelig fine turer – jeg har vært på alle de fire siste mesterskapene.
Jeg er utdannet håndballdommer og har dømt i 6 år. Jeg trives ekstra godt i hall og gleder meg til og bli skikkelig med i et lag igjen.

Hvordan har det vært å bli en del av lagledelsen rundt elitelaget?
– Jeg synes det har vært spennende. Hyggelig og bli kjent med jentene og Elias. Det er spesielt fint og se at det er en rød tråd i klubben. Føler meg heldig som ble spurt om å ta over etter Thomas.

Eddy og Elias fra FBKs kickoff/teambuilding med overnatting i det fri 🙂

Nå er det ferie for spillerne, hva er dine ferieplaner?Mine ferieplaner er å være på Hvaler sammen med venner og familie.
Det blir båt, grilling og golf. 🙂

Jeg gleder meg til sesongstart, men først sommerferie – GOD SOMMER