Vi håpet i det lengste – Fredrikstad

Vi håpet i det lengste

Dronninga i midtforsvaret og playmakeren vår forlater byen. Vi har håpet og ventet, men til slutt falt valget ditt på Larvik. Vi ønsker deg lykke til på andre siden av fjorden.

Det er på tide og takke for innsatsen og ønske flere fantastiske håndballspillere lykke til videre på ferden :

Fredagens andre kvinne er Andrea Rønning

Du er ikke så høyrøstet Andrea, men når du prater eller gir beskjeder hører vi alt du sier. En person som oser av trygghet og gir andre masse plass. Du kom inn i klubben og gjorde deg bemerket med en gang. Du stilte opp på dugnad fra første stund og fikk raskt en posisjon i spillergruppa. Du har en naturlig autoritet og flotte lederegenskaper.

Første sesongen din i FBK ble du lagets toppscorer, og FBK klarte en historisk 5. plass i eliteserien. Du utviklet deg til å bli en av vår absolutt viktigste spiller og du har representert klubben på en svært god måte.

– Jeg kom til Fredrikstad rett før sommeren 2018. Det aller første minne jeg har er av hyttene på campingplassen rett ved hallen der Dorthe og jeg bodde i de 3 første ukene. Det var forsommer og Fredrikstad eventyret var i gang.

– Første håndballminne må være da vi var på treningsleir til Sverige, og vi hadde våre første kamper sammen i Annliz Cup.

Da jeg kom til FBK var det CK som var trener. Han var en viktig faktor for at jeg turte å reise over fjorden til Fredrikstad.

Er det noe du spesielt husker som har vært viktig for din utvikling?
-Jeg er veldig takknemlig for tilliten jeg fikk av både CK og Eirik. At de trodde på meg og at de har utviklet meg som spiller, og ikke minst som person. Det at CK ga meg ansvar så tidlig, har hjulpet meg til å ta steg og vokse på de tre årene i FBK. Det er jeg svært takknemlig for!

– Jeg er veldig stolt av å kunne si at jeg har vært en del av Fredrikstadjentene. Det er så mange fine, fantastiske jenter som jeg har blitt glad i, i løpet av de årene her. Det har alltid vært en utrolig sammensveiset gjeng som tar vare på hverandre. Vi er flinke på å være sosiale og finne på ting utenfor håndballbanen, noe som jeg tror er utrolig viktig for at man skal kunne lykkes.

Hvor går ferden videre og hva gleder du deg mest til?
-Ferden min går tilbake over fjorden, til Larvik. Først og fremst gleder jeg meg masse til å kunne spille håndball igjen og at forhåpentligvis at det blir en «normal» sesong igjen. Men jeg må også innrømme at jeg gleder meg til å være nærmere familie og venner i Skien.

Du er et nydelig menneske og en fantastisk håndballspiller, takk for innsatsen.
Vi ønsker deg lykke til videre.