Bli bedre kjent med.. Live Rushfeldt Deila! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Live Rushfeldt Deila!

Hei Live! Fortell litt om deg selv.

Hei, jeg heter Live og jeg er 21 år gammel. Jeg er født i Skien, men har bodd mesteparten av oppveksten i Lier/Drammen. Jeg studerer ved siden av håndballen og tar en bachelor i pedagogikk. Jeg liker å tilbringe tid med familie og venner.

Du er inne i din andre sesong for klubben nå. Fortell litt om gruppedynamikken og samholdet i gruppa?

Spillergruppa er veldig bra og vi har er godt samhold! Det er god stemning, selv i disse koronatider. Jeg trives veldig og er veldig glad for at jeg bestemte meg for å komme hit!

Hva føler du er dine styrker på banen og hvilke er utfordringene dine?

Mine styrker er duellspill/gjennombrudd og forsvar, og mine største forbedringspotensialer er skudd fra distanse og å ta riktige valg i høy fart.

Du har tvillingsøstera di på laget. Hvordan er det å spille sammen og endres relasjonen deres når dere entrer banen?

Det går fint å spille sammen, men det blir selvfølgelig litt mer diskusjoner med henne når det først er uenigheter. Relasjonen endres egentlig ikke så veldig, og som med alle andre, så er eventuelle uenigheter lagt vekk når vi går av banen.

Hvilken rolle har du i laget, både sosialt og sportsligt?

Jeg tror og håper at jeg er en som sprer litt glede, selv om jeg ikke er den som blir hørt mest. Sportslig på banen kommer jeg med fart og tempo.

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?

Jeg tror det er siste seriekamp i fjor mot molde borte, hvor vi spiller en god kamp og vinner. Festen etterpå er også et godt minne!

11.3.20, kun en dag eller to før hele Norge stengte ned, vant vi borte mot Molde og ble klare for sluttspill.

Hvem eller hva inspirerer deg?

Jeg har flere som inspirer meg, men to av de er mamma og pappa. De begge går etter sine drømmer og gjør det de har lyst til, og trives i jobbene sine og i sine private liv.

Fortell om en situasjon som forandret livet ditt eller deg som person og hvordan.

En stor glede og forandring i livet er alle småsøsknene jeg(vi) har fått, både fra mamma og pappa – med Luna, Bella og Neo. De kom da jeg var 15, 16 og 17 år og jeg er veldig glad for at jeg har de!

Hva drømmer du om?

Drømmen er å spille Champions league og prestere der, og det hadde vært kult å få spille for det norske a-landslaget også! Videre i livet håper jeg at i løpet av årene jeg spiller håndball klarer å finne ut hva jeg vil etter håndballkarrieren er ferdig.

Hvem i laget?

Er mest sannsynlig å få gult kort for kjeft på dommeren?
Maja Muri

Hadde fått høyest score på en IQ-test?
Benedicte eller Kjuus

Er best på fotball?
Jeg liker å tro at det er meg, men Thale og Ida W stiller sterkt.

Hadde du sendt til Hele Norge baker?
Thale eller Rønning

Dilemma:

Drikke kun melk under hver trening eller vann hver lagfest?
Vann hver lagfest.

Alltid lite strøm på telefonen eller alltid treigt nett?
Alltid lite strøm på telefonen.

Aldri mer bruke klister på banen eller ha klister på hendene hver dag?
Aldri mer bruke klister på banen.