Bli bedre kjent med.. Selma Henriksen! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Selma Henriksen!

Hei Selma, fortell litt om deg selv.

Jeg heter Selma Helén Henriksen og er 18 år. Jeg er fra Fredrikstad og går siste året på Wang toppidrett Fredrikstad.

Du er fortsatt junior til alderen, men har vært med elitetroppen hele sesongen og nettopp signert din første elitekontrakt. Hvordan har det vært å være med på høgste nivåen?

Jeg synes det er utrolig gøy å få være med i elitetroppen, det er utrolig lærerikt å få trene med de beste og jeg lærer noe nytt hver dag. Jeg ser veldig fram til de kommende sesongene og gleder meg til fortsettelsen.

Og hva fikk deg til å velge å satse videre i Fredrikstad Ballklubb?

Jeg synes klubben er en veldig fin arena for meg å utvikle meg videre på. I tillegg til at det er en relativt ung tropp, med mye motivasjon og treningsvilje. Jeg har trivdes veldig godt med denne gjengen i år og føler at Fredrikstad er det beste valget for meg.

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?

Synes det var veldig gøy å få være med på den siste kampen i fjorårets sesong mot Molde som vi vant og tok oss til en sluttspillsplass. I tillegg til at det var mange fine turer og opplevelser med Rekruttgruppa i fjor, med tanke på Lerøy og 2.div.

Har du en person eller ting i livet som inspirerer deg?

Er mye som inspiserer meg i hverdagen, men foreldrene mine og gode venner gir meg mye motivasjon og glede.

Fortell om en situasjon som forandret livet ditt eller deg som person og hvordan.

Hmm det er vanskelig, men med tanke på håndball vil jeg si når jeg byttet posisjon fra bakspiller til linje. Det ga meg mestringsfølelse og ny giv.

Hva drømmer du om?

Når det gjelder håndball har jeg ingen spesifikke drømmer, men vil se hvor langt jeg kan nå. I tillegg til at jeg drømmer om en god utdanning og familie i fremtiden.

Hvem i laget?

Er mest sannsynlig å få gult kort for kjeft på dommeren?
Muri

Hadde fått mest høyest score på et IQ-test?
Benny

Er mest sannsynlig til å komme seint til trening?
Må vel si meg selv der ettersom det har skjedd et par ganger
😅

Dilemma:

Drikke kun melk under hver trening eller vann hver lagfest?
Melk hver trening

Alltid ha lite strøm på telefonen eller alltid ha treigt nett?
Alltid lite strøm

Alltid måtte kjøre 5 runder i hver rundkjøring eller alltid betale to kroner mer per liter bensin?
Alltid to kroner mer per liter bensin