Bli bedre kjent med.. Julie Hulleberg! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Julie Hulleberg!

Hei Julie, fortell litt om deg selv.

Jeg heter Julie Hulleberg, jeg er 19 år og er oppvokst og bosatt i Råde. Ved siden av håndballen har jeg i år hatt en deltids jobb som assistent på Sykehuset i Østfold.

Du kom til FBK for å spille på rekruttlaget, men var allerede som 16-åring oppe i elitestallen og gjorde debut i eliteserien. Fortell om den reisen og hvordan utviklingen din sett ut siden?

Ja, hele min første sesong med spill i klubben så var jeg på papiret en spiller for Råde IL. En sammarbeidsavtale med FBK gjorde at jeg kunne spille Bring sammen med Råde J16, men også få spille Lerøy J18 og 2 divisjon for FBK. Ting skjedde veldig fort og mot slutten av den sesongen fikk jeg min debut på A-laget. Samme uke som debuten spilte jeg også serie kamp for Råde J16. Det at jeg kom opp i stallen så tidlig har gitt meg masse tid til å kunne modnes og virkelig kunne bli en senior spiller. Jeg er veldig takknemlig for den reisen det har blitt i klubben så langt, det er et fantastisk lag og jeg har stor trivdes helt fra første stund.

På spørsmålet «hvem i laget hadde du valgt å konkurrere sammen med i alle mot alle?» svarte Hanna Blystad deg. Hva tenker du om det? Og hvordan tror du dere hadde klart dere der?

Hehe, det overrasker meg ikke. Vi blir jo tross alt omtalt som «salt» og «pepper». Det hadde tvilsomt blitt toppscore, men god underholdning kan jeg garantere dere 😉

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?

Min beste opplevelse i FBK drakten må nesten være NM kvartfinale mot Byåsen, med Hanne sin kjempe redning på slutten av kampen.

Hvem eller vad har vært viktig for din karriere så langt?

Mine foreldre har vært det viktigste. De har vært med siden jeg startet med håndball, pappa har vært min trener og det var han også gjennom hele Bring-sesongen i Råde. Det har vært utrolig trygt å vite at jeg har de i ryggen, og jeg er veldig takknemlig for den tiden og ressurser som de har brukt for at jeg skal kunne få holde på med det jeg elsker mest av

Hva drømmer du om?

Jeg drømmer om å kunne leve av håndballen og kunne få muligheten til å spille CL, men sånn som det er nå så er min største drøm å kunne få reise bort med familien til et varmere strøk med solsteken på kroppen. Ahh det hadde vært helt fantastisk.

Hvem i laget?

Hadde du sendt til hele Norge baker?
Selma, det kunne blitt god underholdning.

Hadde fått høyest score på en IQ-test?
Frida Kjuus

Er den dårligste taperen?
Benedicte

Er den dårligste vinneren?
Maja

Dilemma:

Drikke kun melk under hver trening eller vann hver lagfest?
Vann hver lagfest

Alltid ha lite strøm på telefonen eller alltid ha treigt nett?
Lite strøm

Aldri mer bruke klister på håndballbanen eller ha klister på hendene hver dag hele dagen?
Aldrig med bruke klister på håndballbanen