Bli bedre kjent med.. Hanna Blystad! – Fredrikstad

Bli bedre kjent med.. Hanna Blystad!

Hanna er en av ungjentene på laget og på banen kjenner vi henne som den lynraske ving hun er. Nå har du sjansen å lære henne å kjenne litt bedre utenfor banen også.

Hanna! Fortell litt om deg selv – hvem er du og hvor kommer du i fra?

Jeg heter Hanna Blystad, er 19 år og kommer fra Fredrikstad. Akkurat nå studerer jeg kroppsøving i Halden ved siden av håndballen.

Du er en av de spillerne i elitetroppen som kom via rekruttlaget, men oppholdet ditt der ble veldig kort og du fikk raskt komme opp og være med elitestallen. Hvordan var det?

På denne tiden syns jeg det bare var gøy at jeg fikk spille på rekruttlaget, så det var først og fremst veldig spennende å komme opp og være med elitestallen. Det var også litt skummelt i og med at jeg visste hvem mange av jentene var, og at jeg syns de var veldig gode. Alle på laget var veldig imøtekommende og jeg følte meg fort som en del av laget.

I elitelaget har du fått kallenavnet mini-machine, hva kommer det i fra?

Haha. Det vet jeg egentligen ikke. «Mini» er vel fordi jeg er liten, men tror kanskje noen sa hele navnet en gang da vi trente styrke også bare ble det en morsom greie. Mulig de var Johansson hehe.

Andrea Johansson sier selv om kallenavnet:

«Mini Machine kom till efter att jag genomfört ett antal gympass med henne. Hon är ORIMLIGT stark för att ha en så liten kropp. Hon är alltså en maskin i en minikropp. Vet egentligen inte om det var jag som sa det först men jag kallar henne inget annat någonsin längre i alla fall.»

Hva er din beste opplevelse i FBK-drakta så langt?

Det er jo en del å velge mellom i forhold til både reiser og forskjellige opplevelser, men jeg tror noe av de morsomste jeg har vært med på var kvartfinalen i NM borte mot Byåsen da Hanne redda på straffe i siste sekund.

Jubelscener etter Hanne Sagvold sin redning som tok FBK til semifinale i NM denne sesongen.

Fortell om en situasjon som forandret livet ditt eller deg som person og hvordan.

Oi,hm. Tror kanskje valget om videregående skole var avgjørende for hva jeg gjør nå. Jeg begynte nemlig på vanlig videregående skole med studiespesialisering, men bytta ganske fort til toppidrett på Wang. Tror nok det er det beste valget jeg kunne gjort.

Hva drømmer du om?

Hm. Jeg vil ikke si at jeg har noe spesifikt jeg drømmer om, men håper at jeg kan spille håndball og gjøre ting jeg syns er gøy så lenge som mulig.

Hvem i laget..

Hadde du valgt å konkurrere sammen med i Alle mot alle?
Julie
Hadde du bytt liv med for en dag?
Benedicte
Hadde du sendt til Hele Norge baker?
Rønning
Hadde du sendt til mesternes mester?
Thale

Dilemma:
Slette snapchat eller instagram? Snapchat

Drikke melk hver trening eller vann hver lagfest? Melk hver trening..

Hår som tenner eller tenner som hår? Hår som tenner..