LK00 og LK02 avlyst grunnet Covid-19 – Fredrikstad

LK00 og LK02 avlyst grunnet Covid-19

Fredrikstad Ballklubb har 6 jenter på landslagsamling og alle jentene har blitt sendt hjem fra sine samlinger.

Spillere og trenere fra mange klubber er denne uken samlet på samling med de forskjellige landslagene på kvinnesiden. Da Fjellhammers spiller fikk påvist Covid-19 på tirsdag vil alle nærkontakter bli satt i karantene. Dette gjelder spillerne i klubben og deres motstander Gjerpen i søndagens 1.divisjonskamp. Trenere og spillere tilhørende disse gruppene er involvert på landslag. NHF har derfor bestemt å avslutte samlingene for rekrutt, junior og ungdomslandslagene omgående. A-landslagets samling berøres ikke.

For Fredrikstad betyr dette at Thale Rushfeldt Deila, Hanne Sagvold, Live Rushfeldt Deila, Ida Marie Syversen Hallhovd, Frida Brandbu Andersen og Selma Henriksen ikke deltar på fellesaktiviteter i klubben til og med førstkommende søndag. De har ikke vært i kontakt med smittet, men har potensielt hatt «nærkontakt med nærkontakt». Lignende tiltak skal etter sigende iverksettes for alle involverte på samlingene.

Hjemmeværende spillere i klubben kan trene som normalt.

Mer info på https://www.handball.no/nyheter/2020/09/tre-landslagssamlinger-er-avbrutt/