Trivelige Trøndelag byr opp til dans – Fredrikstad

Trivelige Trøndelag byr opp til dans

Etter ferdigspilt treningskamp mot Reistad på tirsdag handlet det meste om å få pakket bagen, og gjøre seg klar til noen dager i Trondheim. Reiseleder Bråthen hadde orden i sakene, og vi ramlet inn på Gardermoen med munnbind og alt var på stell. Vi hadde planlagt 5 dager i Trondheim, med fokus på god trening og 3 gode treningskamper.

Rett før boarding kom telefonen om at vi allikevel ikke fikk tilgang på fasiliteter for innendørs trening, og kreativiteten måtte begynne å blomstre i støtteapparatet. Vi lander i Trondheim, finner noen løsninger som bør lar seg gjennomføre. Alexander tar med jentene opp til høgskoleparken, og gjennomfører en god økt der. Undertegnede får tak i noen bekjente, som ordner inngang på et annet treningssenter i byen, og plutselig er alt i orden igjen, trodde vi…

Vi får beskjed om at restauranten på hotellet er stengt mandag-fredag, og vi må finne noen løsninger på middag. Jaja, vi ringer foodora eller Wolt, men der hadde de ikke kapasitet til å levere mat til 20 stykker. Så da må reiseleder Bråthen booke taxi og hente maten selv. Ikke de store utfordringene, men det blir jo litt ekstra som man må finne løsninger på.

Etter 2 treninger utendørs så får jentene endelig slenge klister på henda igjen, og vi kan kaste litt ball inne i Trondheim spektrum. De gjennomfører en god økt, hvor vi har fokus på ganske konkrete elementer i både eget forsvar og eget angrepsspill.

Når vi er på slike samlinger så er hverdagen ganske tettpakket. Vi har treninger, kamper, 3 måltider og minimum 1 møte hver eneste dag. På denne treningssamlingen reiser vi med et godt team rundt jentene. Magnus, Alexander, Thomas og undertegnede forsøker så godt det lar seg gjøre å tilrettelegge for at jentene skal ha det så bra som mulig. Vi har møter som er direkte rettet inn mot trening og kamp, og denne gangen er det også fokus på verdier, kultur og omdømme.

Magnus har kjørt meget gode prosesser med jentene, og gjengen bidrar på en meget god måte. Vi forsøker å skape en felles identitetsforståelse, slik at alle er enige om hvem vi i FBK er og hvordan vi skal fremstå. Uten de gode bidragene fra jentene så ender denne prosessen opp i ingenting, men her har de virkelig bidratt. Den gruppa vi har med oss til Trondheim er en veldig god gjeng! Jeg håper virkelig vi i teamet rundt og klubben klarer å skape gode rammebetingelser og forutsetninger for at de skal prestere så godt som mulig gjennom 24 seriekamper denne sesongen!

Fredag 1800 smalt vi sammen med Byåsen, og det ble et tett oppgjør.
Først etter 54 minutter av kampen klarer vi å komme oss foran, og drar til slutt inn en seier 28-27.

Selve kampen bærer preg av to lag som ikke helt har funnet fasongen på spillet sitt. To lag som jager hverandre, men som ikke helt evner å få flyt i spillet sitt. Det blir jo også fort litt slik etter så mange måneder uten kamper, og alle kjenner jo at det nærmer seg seriestart.

Vi er meget fornøyde med at vi klarer å snu kampen til slutt, men det ga oss også noen ting å jobbe med i tiden som kommer frem mot seriestart.

Lørdag formiddag var det klart for en ny kamp mot 1. divisjonslaget fra Volda. Her hadde vi ganske klare oppgaver på hvordan vi skulle løse kampen, og jentene leverer på en fin måte. Vi viser igjen meget god innstilling til oppgaven, og gjennomfører 60 minutter med meget god innsats. Innsats høres kanskje elementært ut på dette nivået, men det handler om at man legger energi på de riktige tingene til enhver tid. Og her skal jentene har ros for hvordan de løser oppgavene!

I skrivende stund sitter lederteamet og forbereder morgendagens kamp mot Byåsen, samt perioden som kommer i den siste uken inn mot seriestart. Vi ønsker å gjøre nok en god prestasjon mot Byåsen, også være pinlig nøyaktige på hvordan vi forbereder seriestarten.

Vi må takke klubben for at vi har fått muligheten til å reise på en slik treningsleir, det har enorm verdi for en slik prestasjonsgruppe. Man får helt andre muligheter til å jobbe med hverandre, enn det man har i hverdagen.

Vi ses i hallen

Eirik J