Seier 34-26 mot Reistad – Fredrikstad

Seier 34-26 mot Reistad

• Drammens nye stolthet, med en ringrev som sirkusdirektør.

Denne uka er kanskje den viktigste frem mot seriestart. Det er et lite kampmaraton, hvor vi skal spille 4 fulle kamper på 6 dager. Først ute er dagens kamp mot Reistad, før vi reiser til Trondheim i morgen formiddag. Der blir det et par dager med god trening før vi skal spille 2 kamper mot Byåsen og 1 mot Volda.

Etter at Glassverket dessverre ramlet sammen for noen år siden, så ble det et lite vakuum for kvinnehåndballen på toppnivå i Drammen, men heldigvis fikk de fleste samlet seg rundt et prosjekt i Reistad. Dette er klubben hvor våre egne Deila søstre banket inn baller i flere år før de tok turen til eliteserien og Glassverket.

De har hadde Norges beste støtteapparat forrige sesong, med Geir Oustorp og Kenneth Gabrielsen som håndballtrenere, Tom Morten «Tommo» Svendsen som fysisk ressurs og Knut Johansen som rutinert oppmann. Laget rykket opp fra 2. divisjonsavdelingen hvor vårt eget rekruttlag spilte, og er nå klare for 1. divisjon. En god miks av unge, lokale og sultne jenter har fått topphåndballen tilbake i Drammen. Geir Oustorp er en faglig dyktig og rutinert håndballtrener, og jeg tror de vil slå godt ifra seg i årets 1. divisjon.

Vi har forsøkt å styre belastningen inn mot denne uka, med progressiv økning hele veien. Når vi nå går inn i nest siste uke før seriestart, så er det med en ambisjon om at vi skal få noen gode svar på det vi har gjort hittil i juli og august.

Nå er det kun 13 dager til seriestart, og vi kan allerede kjenne at det kribler i kroppen.

Dessverre må dagens kamp også gå uten publikum. Vi skulle gjerne tatt inn 200 stk, men vi fikk ikke låne nok treningstid av andre til at dette var mulig å gjennomføre. Dette må vi bare akseptere, også er det bare å brette opp ermene for at vi «fyller» hallen med 200 tilskuere i seriestarten hjemme mot Flint.

Vi ses i hallen
Eirik J