Fysisk trener på plass – Fredrikstad

Fysisk trener på plass

Det er med stor tilfredshet at vi har fått på plass fysisk trener. Vi ønsker Alexsander Skorpen velkommen til FBK

Leder Monique Blystad sier: «FBk sport har vært på jakt etter en fysisk trener til Fredrikstadjentene og vi er nå veldig fornøyd med å ha ansatt Alexander Skorpen. En ung og engasjert PT og spydkaster fra Halden.
Eirik hadde tøffe krav til vedkommende som ble ansatt og tror at Alexander er den rette person. FBK er nå meget fornøyd med de ressursene som er rundt laget og tror dette vil løfte jentene til et høyere nivå.»

Alexsander startet opp sammen med Eirik i forrige uke når FBK-jentene startet oppkjøring etter ferien. Han sier at han først og fremst svært takknemlig for sjansen til å bli med på dette og at han er veldig spent på hvordan det kommer til å bli.

Videre sier han – «Jeg føler vi har god kommunikasjon mellom alle parter i trenerteamet, og jeg kjente litt til Eirik fra før så vi kommer veldig overens.»

Hva skal du ha spesielt ansvar for, og hvordan har møte med jentene vært?
– Mitt ansvar er å sørge for at jentene alltid er klare til kamp. De skal bli Norges sprekeste spillere, det er målet.

Jeg har blitt svært godt tatt i mot! Utrolig hyggelig gjeng og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med laget.

Hovedtrener Eirik Haugdal sier i sitt innlegg fra torsdag forrige uken: «Gruppen virker å falle veldig godt på plass, og det samme gjør brikkene rundt. Magnus Andersen inn som trener sammen med meg, Alexander Skorpen inn som fysisk trener og Svein Kristiansen skal ha ansvar for det medisinske.

For spørsmål rundt ansettelse av Alexander, ta kontakt med Eirik😊epost: trener.elite@fredrikstadbk.no, mob: 958 16 893