FBK-jenter på landslagsamling i Kristiansand – Fredrikstad

FBK-jenter på landslagsamling i Kristiansand

Mandag til onsdag denne uken var LK00 samlet i Kristiansand for to dager med trening. Tilstede fra FBK var Live Rushfeldt Deila, Thale Rushfeldt Deila, Hanne Sagvold og Ida Marie Syversen Kallhovd.

De tre førstnevnte jentene har vart med tidligere når LK00 har hatt samlinger og har vært med å spilt mesterskap med det norske flagg på brystet. Ida Marie er tatt ut for første gang og med hennes uttagning er vi en av de klubbene i Norge med absolut flest spillere med på ulike landslag.

Fra venstre: Thale Rushfeldt Deila, Hanne Sagvold, Ida Marie Syversen Kallhovd og Live Rushfeldt Deila

Ida Marie har under en lang tid lagt ner mye hardt jobb for å komme dit hun er i dag og er vel fortjent den plassen hun har fått. Hun viser stor vilje og at hun tar vare på tilliten hun fått av hovedtrener Eirik Haugdal.

Ida sine egne tanker om uttaket:

«Det er jo veldig gøy å bli lagt merke til, så det å bli tatt ut på samling betyr jo veldig mye! Personlig får jeg jo ekstra motivasjonsboost når jeg ser at det jeg jobber mot og det jeg har jobbet med under hele sesongen har gitt resultater. Så det sier seg selv at jeg bare får lyst til å jobbe mer og hardere mot mine mål og det som er viktig for meg.
I tillegg så har jeg jo fått masse tillit av Eirik denne sesongen, og det har garantert hjulpet meg mye. Det å vite at så mange rundt har trua på meg gjør jo at jeg klarer å slippe ned skuldrene mine og stole på mine egne ferdigheter, for det er som Eirik sier «hadde du ikke vært god nok, så hadde du ikke vært her heller»»

Ida Marie Syversen Kallhovd

Alle fire jentene er flotte ambassadører for klubben og vi er virkelig stolte over hva dere får til! Vi håper på å se dere i landslaget sine klær i mange år fremover.