Tvillingene Lande Thulin – Fredrikstad

Tvillingene Lande Thulin

Etter tre sesonger i FBK drakta tar tvillingene #7 Nora Lande Thulin og #14 Hedda Lande Thulin en pause fra elitehåndballen. Lynvingene har scoret tilsammen 300 mål for FBK og kommer til å bli savnet på laget. Begge jentene går på Politihøgskolen og skal ut i praksisår.

Etter møte med klubben i dag har de bestmt seg for å satse fult og helt på utdanning dette året. De har derfor blitt enig med klubben om å sette håndballen i 2. rekke i år.

Nora og Hedda forteller dette om avgjørelsen:

– Vi syntes at dette var en ekstremt vanskelig avgjørelse da vi ikke føler oss ferdig med håndballen. Vi stortrives i FBK og har blitt veldig glad i klubben.

Etter mange samtaler med studenter og ansatte i politiet føler vi at denne avgjørelsen er det rette for oss da vi kommer til å være mye borte fra både treninger og kamper. Vi syntes at dette ikke er rettferdig ovenfor jentene på laget ved at vi ikke er 100% til stedet men allikevel skal kunne konkurrere på lik linje om spilletid.

Vi skal ha en tett dialog med fbk, så skal ikke se bort i fra at vi sees igjen! Vi skal hvertfall trene som bare det i mellomtiden

Vi gleder oss til å følge med denne sessongen

Vi ønsker Hedda og Nora lykke til og håper vi ser dem tilbake i Fredrikstad drakta.