Hanna Blystad har tatt steget og fått plass i elitetroppen – Fredrikstad

Hanna Blystad har tatt steget og fått plass i elitetroppen

Det er med stor glede at en av våre egne juniorjenter får kontrakt med elitelaget. Lokaltalentet Hanna Blystad fra FBKs samarbeidsklubb Skogstrand kom til Fredrikstad Ballklubb som ung juniorspiller i sesongen 18/19. Hun fløy som en rakett på banen og løp fra de aller fleste. Under oppkjøring av årets sesong var eliteseriespiller Thea Øby Olsen skadet og Hanna ble løftet inn i elitetroppen.

4. september 2019 – satt hun sitt første mål i Rema 1000-ligaen, hun har deltatt på alle elitetreningene denne sesongen, men har også spilt med juniorjentene i Lerøyserien. Hanna spiller venstre kant og står foran en spennende sesong.

Hanna – du er skikkelig Fredrikstadjente og har spilt håndball i Fredrikstad i alle år. Var målet ditt som ung håndballspiller og bli elitespiller?

– Fra jeg var liten har jeg alltid drømt å være håndballspiller og så veldig opp til stjernene på landslaget osv. Å bli elitespiller ble på en måte en realistisk drøm da jeg begynte på juniorlaget til FBK, så at det faktisk skjer nå er veldig gøy!

Du har nå signert med elitetroppen, hva er ditt neste mål?
– Jeg har satt veldig stor pris på muligheten jeg fikk forrige sesong og er også veldig glad for å få denne sjansen. Jeg syns det er skummelt å sette meg mål hehe, men jeg tenker først og fremst å jobbe meg til å ha en sentral rolle i elitetroppen til sesongen.

Du er ferdig med Wang toppidrett, hva er planene for neste år?- Jeg har ikke satt noen spesifikke mål for neste år, men jeg vil spille håndball og studere litt ved siden av, men fokuset mitt er håndballen.

Det er ekstra gledelig at klubbene i Fredrikstad får frem jenter som ønsker å ta steget hele veien og vi gleder oss til å følge Hanna videre.

Det er stor stas at Hanna har takket ja til elitekontrakt for FBK – LYKKE TIL.