FBK rekruttene er i gang – Fredrikstad

FBK rekruttene er i gang

Trenerteamet er signert, lagledelsen er på plass og jentene strålte over og våre på fellestrening igjen. Det har vært en tung tid med mye trening alene for FBKs unge rekrutter. I dag mandag 4. mai startet de opp med fellestreninger ute.

Ida Wernersen har fått med seg Eva Malmstrøm som trener – og de kommer til å jobbe i team. Ida Wernersen har mange år som eliteseriespiller og for bare to sesonger siden ble hun kåret til årets spiller i eliteserien. De to siste årene har Ida vært trener og heldigvis for Fredrikstad Ballklubb trives Ida godt i rollen og har signert en to års avtale med klubben.

Eva Malmstrøm er ferdig med trener III utdannelsen i NHF og har signert en to års avtale med FBK. Hun har tidligere vært trener i lokale klubber i distriktet og begynte sitt håndball liv i Bækkelaget tidlig på 1980-tallet. Eva har hatt og har fremdeles en administrativ rolle i FBK, som fortsetter i tillegg til trenerrollen.

Med seg på laget, som lagledere, har trenerteamet to sterke damer, Elisabeth Wang Haflan og Ann Kristin Veum. Begge med mange års erfaring som spillere. I tillegg har Elisabeth mange år som håndball trener. Denne sesongen er det ren «girlpower» rundt rekrutten

Nytt av i år er at FBK døper om juniorgruppa til rekruttgruppa.

NHF har fjernet J18 serien og laget en serie de kaller Juniorserien som går over 3 alderstrinn. I rekruttgruppa har vi nå jenter fra 2003, 2002 og 2001

Det er 10 nye spillere født i 2003 som signerer for FBK – de blir presentert fortløpende de nærmeste dagene- VELKOMMEN TIL DERE ALLE.

Bilder fra gruppene på dagen trening: