Pizzabuffé og kamp – Fredrikstad

Pizzabuffé og kamp

Onsdag 15.01 fikk vi besøk av Ungdomsutvalget i Herulf, de spiste pizzabuffé på motellet før kamp og fikk besøk av trener Eirik Haugdal 40 minutter før kampen mot Storhamar.

Vi har sammen med vår samarbeidspartner Aktivitetsbyen gamle fredrikstad bestemt oss for å tilby alle mulighet for pizzabuffé før hjemmekampene våre i Kongstenhallen.

Dette vil gi en perfekt ramme for en sosial sammenkomst med litt mat og en mulighet for å treffe trener Eirik Haugdal rett før Fredrikstadjentene går på parketten i Rema 1000-ligaen.

Les gjerne hva gjengen fra Herulf synes om dagen:

«Hei kjære håndballvenner i Fredrikstad

Tusen takk for måten dere tok oss imot på når vi besøkte dere onsdag for å se kampen mot Storhamar. Det ble en super opplevelse for våre unge spillere. Vi var ca 30 mossinger som tok toget fra Moss til Fredrikstad og gikk den korte veien fra stasjonen, via Byfergen og opp til hallen. Hos Aktivitetsbyen ble vi tatt i mot av dere på en fin måte og vi koste oss med pizza og brus. At treneren deres Eirik Haugdal tok turen innom og fortalte om laget og kampplanen takker vi spesielt for.

Initiativet og planleggingen av turen ble tatt av vårt Ungdomsutvalg som bestående av representanter fra de aldersbestemte lagene. Her kan barn og unge i klubben ta opp forhold som de mener er viktige, noe de vil endre eller komme med forslag til aktiviteter for øvrig. Ungdomsutvalget har rett til å ta opp saker i styret og har også møterett i styret i de samme sakene. Ungdomsutvalget planlegger og gjennomfører sosiale aktiviteter for barn og unge i klubben og de deltar også på ulike kurs i regi av Idrettsforbundet. Denne gangen var det altså sosial aktivitet for et par av årskullene i Herulf som sto på programmet.

Selv om det ble tap for dere denne gangen var vi imponert over jentene deres  og også arrangementet i hallen. Så vi kommer gjerne tilbake en annen gang med spillere fra Herulf.

Øystein Larsen
Barn og Miljø, HK Herulf Moss»