Tusen takk for første halvår i plankebyen! – Fredrikstad

Tusen takk for første halvår i plankebyen!

Da har vi gjennomført ganske nøyaktig 7 måneder av årets sesong. Det hele startet tilbake til 31. mai. Jentene var nok fryktelig spente på hva som skulle møte dem, og hvordan den nye treneren skulle gjøre ting. Jeg hadde noen ganske klare tanker på hva det var jeg ville ta tak i, hvordan jeg skulle klare å være den beste versjonen av meg selv. Et ubeskrevet blad som trener, en person som ingen kjente til. Hvem var denne trønderen som skulle ta opp arven etter CK. Mye handlet om å unngå å bli en dårlig kopi, men heller forsøke å gjøre ting så bra som mulig på min måte. Jentene var åpne og inkluderende fra første dag, og det ble en utrolig spennende periode frem til seriestart.

Det er ikke alle resultatene som har gått slik vi ønsket, men samtidig så har vi plassert oss midt på tabellen. Vi er definitivt ikke uten ambisjoner, og leter hele tiden etter ting som kan forbedre oss. Vi opplever en stor støtte fra våre trofaste frivillige, samarbeidspartnere og sponsorer. Vi fikk en utfordring med regnvær og stengt hjemmearena, men ble møtt av en velvillighet i lokalhåndballen. Treningstider ble tildelt, og alt ble lagt til rette for oss. I tillegg stilte HK Herulf Moss og Moss kommune sin hall til disposisjon, slik at vi fikk spilt hjemmekamp mot Oppsal. Positiviteten i Østfold er stor, og vi håper at vi klarer å gi noe tilbake gjennom gode prestasjoner og opplevelser.

Rett før jul fikk vi en fantastisk overraskelse fra Håkon Hansen Byggentreprenør AS. De hadde laget en helt fantastisk utstyrskasse, med integrert TV og lydanlegg, foliert med bilder av laget og Mr. Bråthen. Igjen ble jeg overrasket over en helt spesiell innstilling til oss, og en positivitet som jeg aldri har opplevd maken til. Det er så mange som er villige til å bidra for at hverdagen vår skal bli så bra som mulig. Tusen hjertelig takk!

Nå ønsker jeg å benytte anledningen til å ønske alle dere der ute en riktig god jul! Julen handler for meg om familie, tradisjoner og minner. Tradisjon tro så feirer jeg hjemme med mine nærmeste, og jeg nyter hvert eneste minutt.

En av våre tradisjoner er lille julaften, hvor vi ser Kvelden før kvelden på NRK. Denne gangen hadde de besøk av Lars Saabye Christensen, og han sa noe som traff meg midt i hjertet: «…det er alltid noe mer vi vil ha, men det er bedre å skrive en liste over alt som vi ikke vil miste». Kanskje kan det være noe av det viktigste vi tar med oss gjennom denne tradisjonsrike høytiden, et fokus på å ta vare på våre medmennesker. Ta den ekstra telefonen til noen vi ikke har snakket med på en stund, gjøre noe flott for de som ikke har det like godt som oss selv. I det minste så får vi gjøre alt det vi kan for at de menneskene nærmest oss selv, har det så godt som overhode mulig.

Jeg ønsker dere en riktig god jul, og håper at mange av dere har hatt gode opplevelser sammen med oss i 2019. Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Vi ses i hallen

Eirik