JAAAAA vi klarte det sammen – Fredrikstad

JAAAAA vi klarte det sammen

Med bankende hjerte rigget vi Kongstenhallen for årets siste Rema 1000-liga kamp. Det var som det pleier mange smil, pågangsmot og hyggelig stemning. Det er utrolig stille i den store hallen to timer før kampstart.  Det som var andelenes i går var den ekstra spenningen som lå som et lokk over styret. De stod i små grupper og pratet, de vandret frem og tilbake – ventet. Ventet på publikum, de ventet med spenning og håp, nervøse vandret de rundt på dekket i Kongstenhallen.

Vi hadde gått høyt ut og invitert til publikumsrekord på årets gratiskamp. Det var et ambisiøst mål fordi publikums snittet på håndballkamper i år har vært rundt 500. For å få publikumsrekord måtte vi over 1500 og det er 3 ganger så mye folk – 1000 ekstra mennesker

5. november startet vi en kampanje på sosiale medier, der utøverne våre var en viktig brikke. De laget videoer der de inviterte lokale lag til gratiskampen, vi bombarderte Facebook og Instagram – sendte ut nyhetsbrev og eposter.

Fredrikdstad blad, Fredrikstad håndballforum og håndballklubbene i byen har møtt oss med entusiasme og glede. Følelsen var god, men spenningen høy i forkant av søndagens kamp. Skulle vi klare det?

JAAAAA vi klarte det sammen – det ble en fantastisk dag i Kongstenhallen med 1627 tilskuere

1627 herlige trampende, klappende og jublende tilskuere kom i Kongstenhallen – ny publikumsrekord var satt. Skuldrene senket seg og smilet kom bredere og bredere tilsynet hos FBK apperatet. Håndballhjertene dunket fremdeles, hardt og i takt med alle sponsorer, spillere og verdens beste publikum.

Vi bukker oss i støvet og takker så hjertelig.
Hadde det vært mulig – skulle hver og en av dere fått en klem.

En ekstra stor takk til alle bedriftene som sponset de 1627 fremmøtte:

AK-Mek AS CF Råde Ingenior – og Murfirma Lars Aarum AS
Andersen & Mørck AS Cityplan AS Installatøren Fredrikstad AS
AOF Østfold Diamantborring AS Jatak
Aspire Brands Didriksen Transport Fredrikstad AS Juel Johansens Bilruter
Assemblin AS Eiksenteret Sarpsborg Jørgen Karstensen AS
Backe Østfold Eivind Engseth AS Kiwi Spydeberg
Barco; Fredrikstad Fagprosjekt AS Kråkerøy Rør AS
Betong og Tre AS FASVO Kynningsrud Prefab AS
Bilbutikk 1, avd. Fredrikstad Fredrikstad blad AS Langsholt Glasservice AS
Bjørn Borg Fredrikstad Kino Lasse Holst AS
Blåkläder AS , Moss Frigaardgruppen Leif Grimsrud