Fornøyde med ett poeng – Fredrikstad

Fornøyde med ett poeng

Alt i alt så må vi være fornøyde med ett poeng mot Oppsal.

Det ble en super ramme rundt kampen, og jeg er mektig imponert over den jobben som klubben og de frivillige har gjort for at vi skulle føle oss hjemme i Mossehallen. Jeg hadde en deilig følelse inn til kampstart, og følte vi hadde en god gjeng på tribunen i ryggen!

Lys, røyk og full musikk

I forkant av kampen så visste vi at Oppsal hadde gjort noen gode prestasjoner mot gode lag i Rema1000 ligaen. De hadde plaget både Byåsen, Storhamar og Molde, og fulgt de helt til døren i 4 kamper. Vi var klare over at dette kom til å bli en tøff kamp, og det ble det også.

Det er en kamp hvor ingen av lagene helt mestrer det å diktere tempoet i kampen. Det er sporadiske forsøk på å skru opp tempo, men man får ikke helt flyt i spillet. Med kun 50 ballkontroller, mellom to ganske jevne lag, så forteller det at man sliter med å komme til gode muligheter. Begge lag bruker en del tid i oppbyggingen, og det blir en del stopp i spillet.

Vi har høyere uttelling på skuddene våre enn noen av de andre kampene i serien, men utfordringen er at vi kommer til alt for få avslutninger. Med kun 35 skudd så er det en meget god prestasjon å lage 21 mål. Mange av de sjansene vi får er også veldig gode muligheter etter fint spill av jentene.

Utfordringen er at vi gjør for mange tekniske feil, både pressede og upressede. Vi starter kampen med 7 tekniske feil før det har gått 10 minutter, og da er det utrolig vanskelig å vinne håndballkamper. Allikevel så klarer vi igjen å mobilisere i 2.omgang, og henter opp igjen -3 mål til pause.

Jeg synes jentene kjemper godt, og de jobber beinhardt i forsvarsspillet. I 2. omgang så tar det hele 17 minutter før Oppsal får en avslutning fra 6m i midtsektor, og det er rett og slett fordi vi jobber for og med hverandre.

Fra de 3 siste kampene, så var dette et steg i riktig retning defensivt, uten tvil. Kombinasjonen av et mer kompakt forsvar, og en meget solid målvakt, gjør at Oppsal har færre mål mot oss enn i noen av de andre kampene sine.

Nå skal vi se om vi kan flytte forsvaret vårt enda et hakk i riktig retning, samtidig som vi kommer til enda flere gode skuddmuligheter. Det handler hele tiden om å ta de små stegene i riktig retning, slik at vi kollektivt og individuelt kan utvikle oss videre.

Så er det selvfølgelig kjedelig at Oppsal får stå inne i feltet å slå bort den siste ballen til Maja Muri, der tror jeg faktisk vi kunne vunnet kampen…

Vi ses i hallen!

Eirik