Nytt avansement i NM og en dose ekstra selvtillit – Fredrikstad

Nytt avansement i NM og en dose ekstra selvtillit

Oppsummering etter kampen mot Haslum.
Trenern har ordet.

Gårsdagens kamp mot 1. divisjonslaget Haslum ble en god opplevelse for oss. Etter en serieåpning hvor Haslum tok poeng mot Rælingen, så visste vi at de hadde en fin selvtillit i laget. Vi pratet om at de helt sikkert ville slåss og kjempe for hver ball, og det var et lag med ganske høyt tempopotensial.

Eirik Haugdal

VI skulle bruke fysikk i forsvarsspillet vårt, hadde veldig fokus på at vi skulle gi treerne våre gode forutsetninger for å ta dueller. Tempo i kontra- og ankomstspillet var påkrevd, og i det etablerte angrepsspillet skulle vi forsøke å være tålmodige. VI får fin sving på midtforsvaret vårt, men sliter tidvis med at de får komme for nært vårt mål og at vi fremdeles slipper til litt for mange 6m skudd fra deres venstre side. I angrepsspillet klarer vi ikke helt å finne timingen på hverandre, men heldigvis så har vi en Maja Muri i storslag inne på linja der.

Vi går til pause med 6 måls ledelse(15-9) og treneren er ikke veldig fornøyd med det vi har fått til…

I 2. omgang så får jentene blod på tann og det smeller i mye større grad. Vi treffer bedre i timingen offensivt, og intensiteten i forsvarsspillet øker betraktelig. Det er selvfølgelig også en medvirkende faktor at Haslum blir slitne, men det er også vår fortjeneste. Vi har bedre fysikk enn dem, og flere spillere å bytte på. Alle utespillere som er på banen kommer på scoringslisten, målvaktene gjør gode prestasjoner og vi returnerer fra Nadderud Arena med et avansement i NM og en dose ekstra selvtillit i sekken.

Neste kamp er en tøff bortematch mot Sola i Åsenhallen. Nå får vi bare brette opp ermene, og forberede oss godt til den kampen.

Vi ses i hallen!

Eirik