Vel gjennomført årsmøte og nytt styre på plass – Fredrikstad

Vel gjennomført årsmøte og nytt styre på plass

Det var ca. 50 medlemmer på plass på årsmøte i FBK og Monique Blystad ble  klappet inn som ny styreleder  på årsmøte tirsdag 19.mars 2019.

Valgkomiteen har gjort en knallfin jobb og fått inn ny og spennende kompetanse i styret.

Det nye styret består av: Monique Blystad som leder og Even Haug som nestleder, samt følgende styremedlemmer: Hilde Hansen, Bjørn Hansen Line Heiberg, Stian Stensrud, Magne Rummelhoff,  Nina Spedsbjerg Lund og Rolf Leistad. Rune Høili blir med videre som varamedlem.

Fra Fredrikstad Blad – skrevet Av Vidar Henriksen

«Monique Blystad (50) ble tirsdag klappet inn som ny styreleder i FBK. Nå ønsker hun å gå i bresjen for å bygge opp merkevaren for byens eliteserielag på håndballsiden.

Det var store kontraster til fjorårets kaosmøte, da det sittende styret den ble skiftet ut på generalforsamlingen. Denne gangen loset dirigent Knut Stensrud forsamlingen gjennom alle postene på 33 (!) minutter, hvor det var fred og fordragelighet over hele linja.

Overtok etter Magnussen

Blant dem som høstet størst applaus var Monique Blystad som overtok ledervervet etter Håvard Magnussen. Med seg i styret fikk hun Even Haug som nestleder (1 år), samt følgende styremedlemmer: Hilde Hansen (2 år), Bjørn Hansen (2 år), Line Heiberg (2 år), Stian Stensrud (2 år), Magne Rummelhoff (1 år), Nina Spedsbjerg Lund (2 år) og Rolf Leistad (2 år4) Rune Høili blir med videre som varamedlem (2 år).

Spennende utfordring

Monique Blystad som for mange er kjent som Torvbyens ansikt utad gjennom sin jobb som markedskoordinator. Hun gleder seg nå til å ta fatt på jobben i Ballklubben.

– Jeg brenner for slike jobber og synes dette er en spennende utfordring. Det kommer sikkert til å bli tidkrevende, men det skal på ingen måte bli noen stressfaktor. Jeg får energi av det og håper det er en givende jobb jeg går til, sier hun til Fredriksstad Blad.

Tok en ringerunde

– Hva fikk deg til å takket ja til et dette ledervervet?

– Jeg tok først et familieråd, samt tok en ringerunde til venner og bekjente for å forhøre meg, sier hun. Blystad er innforstått med at hun blir øverste leder i en liten organisasjon. FBK har i løpet av 2018 økt sin medlemsmasse med 25 prosent. De har gått fra 80 til 100 medlemmer.

– I en så liten klubb blir det viktig å spille hverandre gode. Ikke bare på banen, men også for alle som bidrar enten i styrer eller frivillige verv. Alle skal bli sett og det er viktig at vi alle tenker det beste for klubben. Med små grep kan vi få klubben opp og frem, sier Blystad som mener spillerne er fantastiske ambassadører for byen.

– Et innholdsrikt år

– Det de har levert av sportslige prestasjoner denne sesongen har vært imponerende, sier Blystad som også var glad for at Andrea Rønning tidligere på dagen skrev under en ny toårskontrakt med FBK.

– Nå har vi en fin miks med både rutinerte og unge spillere. Det lover bra for fremtiden, synes hun. Under årsmøtet kom det også frem at FBK har budsjettert med spill i EHF-cupen også til høsten. Den avtroppende lederen Håvard Magnussen var tydelig på at han var fornøyd med sin arvtager.

– Det har vært et innholdsrikt år, men ut fra min sivile jobb lot det seg ikke kombinere lenger. Mens jeg er i Singapore eller New York den ene dagen, så ble det vanskelig å få kabalen il å gå opp. Monique vil derimot passe perfekt inn og vi er glade for at hun takket ja til jobben.