Seier over Molde i årets siste Eliteseriekamp – Fredrikstad

Seier over Molde i årets siste Eliteseriekamp

(FBK-Molde 28-24) Frida Kjuus Christiansen (22) kom rett fra en lang arbeidsdag. Overtiden tok hun på strak arm med å senke Molde onsdag.(teksten er hentet fra Fredrikstad Blad)

– Jeg var veldig tent før kampstart og det er alltid en deilig følelse når man lykkes, sier Frida Kjuus Christiansen.

Skutt i senk

Frida skjøt bokstavelig talt Molde-keeperen i senk i 2. omgang, da hun var sterkt delaktig i at kampen ble punktert. Etter kampslutt sto gratulantene i kø og først i rekken var keeperen Jenny Sandgren (23).

– Du spelade som et jävla djur, lød gratulasjonsmeldingen.

– Det er sikkert et svensk uttrykk. Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg tok det som noe positivt, sier Frida lattermild.

Fra Fredrikstad Blad: https://www.f-b.no/fbk/handball/frida-kjuus-christiansen/jenny-om-fbk-frida-du-spilte-som-et-j-vla-djur/s/5-59-1310396

Med onsdagens triumf foran 1.015 tilskuere passerte FBK sine motstandere på tabellen, noe som fikk frem et bredt glis hos sjefen selv, Christer Karlsson.

– Nå har vi vunnet fire av de siste fem seriekampene. Det var godt å bevise at vi kan slå et av de beste lagene, sier svensken som nå ser frem til et lengre opphold fra seriespillet.

Matchen i Kongstenhallen begynte rotete, men hjemmelaget kunne gå til pause med en 12–10 ledelse. Gjestene fra Molde yppet seg frem til 14-14, men så var det takk og farvel i målprotokollen. FBK anført av Frida Kjuus Christansen dro ifra til 20–16.. Resten av oppgjøret ble en parademarsj foran et entusiastisk publikum.

KAMPFAKTA:

Eliteserien håndball
FBK-. Molde 28–24 (12–10)
Kongstenhallen, 1015 tilskuere.

FBKs lag (mål):
Jenny Sandgren, Ida Drønen –, Thale Rushfeldt Deila (2), Celina Pedersen, Nora Lande Thulin (5), Dorthe Groa (3), Frida Kjuus Christiansen (9), Tea Malmstrøm, Hedda Lande Thulin, Karoline Syversen, Maja Muri (2), Julie Hulleberg, Malin Fried Hansen, Andrea Rønning (7).

Toppscorer Molde:
Ragnhild Valle Dahl (10)