Viktig seier over Fana i dag. – Fredrikstad

Viktig seier over Fana i dag.

Fredrikstadjentene vinner over Fana i dag og tar med to viktige poeng videre i eliteserien👊🏻❤️💥

Fredrikstad Blad skriver: «Andrea Rønning (23) og FBK herjet til tider med Fana og ledet komfortabelt med sju mål tidlig i 2. omgang. Men så var det bråstopp for hjemmelaget som heldigvis slapp med skrekken.

– Jeg er utrolig glad for de to poengene. «Alle» snakker nok om det siste kvarteret av kampen, men da glemmer man at vi leverte strålende i 45 minutter før det, sa trener Christer Karlsson.

Tapte de siste 20 med 6–14

For etter et jevnt åpningskvarter i Kongstenhallen dro FBK ifra. Hjemmelaget vant omgangens siste fire minutter med 4–1 og kunne derfor gå til pause med ledelse 15–11.

Nora Thulin økte til 16–11 i det første angrepet etter pause, og da Louise Karlsson satte inn 17–11 minuttet senere hadde FBK fått den luken man ønsket seg. FBKs ledelse økte, og ti minutter etter sidebytte ledet hjemmelaget 23–14.

Men så var det stopp: Gjestene fra Bergen scoret sju ganger, mens stolper og svake avslutninger frustrerte hjemmelaget. 26–22 var stillingen med ti minutter igjen å spille.

Fana fortsatte å ryste FBK og med tre minutter igjen var stillingen 29–26. Gjestene scoret ytterligere to til før det var slutt.»

HÅNDBALL

Eliteserien kvinner

FBK – Fana 29-28 (15-11)

Kongstenhallen, 458 tilskuere.

FBKs lag (mål): Jenny Sandgren, Ida Drønen – Marte Abrahamsen, Thale Rushfeldt Deila (1), Celina Pedersen (1), Nora Thulin (2), Dorte Groa (5), Ida Marie Kallhovd, Frida Kjuus Christiansen (3), Hedda Thulin, Karoline Syversen, Maja Muri (2), Malin Fried Hansen (1), Louise Karlsson (6), Andrea Rønning (8).

Utvisninger: FBK 5×2 min. Fana 2×2 min.