Festdag i Kongstenhallen, tross tap mot Vipers – Fredrikstad

Festdag i Kongstenhallen, tross tap mot Vipers

FULLT: 1.527 mennesker var på plass i Kongstenhallen og skapte en herlig stemning, selv om FBK tapte. Foto: Harry Johansson

HÅNDBALLFEST

Skrevet torsdag 5. april 2018

Med over 1500 Fredrikstadsupportere ble gratiskampen mot Vipers en festdag. Det var stor stemning og god håndball. Med 59 lokale Østfold og Fredrikstad bedrifter med seg på laget ble publikum invitert inn til håndballfest (se liste lenger ned i artikkelen)

Fredrikstad jentene spilte en knallbra 1. omgang – og pustet Vipers i nakken i 30 minutter. Publikum fikk se at Nora Thulin satte inn kampens første mål fra sin høyrekant til ellevill jubel fra hjemmepublikumet. Fredrikstad jentene fortsatte og presse og jobbe steinhardt i forsvar. Det ga resultater og helt sikkert hodebry for Kenneth Gabrielsen og Vipers. Jenny Sandgren hadde igjen en god kamp og ble FBKs beste spiller. Resultatet ble 18-26 (10-12)

Det så også lyst ut etter fire-fem minutter av annenomgang på stillingen 10–11. FBK var altså bare ett mål bak storfavoritten, men kom aldri nærmere. Sakte, men sikkert dro Vipers – anført av keeper Lunde og profilene Linn Sulland og Malin Aune, ifra. Mer fra Fredrikstad Blad

I Fredrikstad Blad etter kampen, Skrevet av  Erik Pedersen, (FBK-Vipers 18-26) Tirsdag spilte Julie Hulleberg (16) kamp mot Ellingsrud for Rådes 16-årslag. Onsdag ble hun kastet ut i det mot noen av verdens beste håndballspillere. – Vanvittig morsomt, smilte FBK-spilleren etter sitt første A-lagsmål. Resten av artikkelen leses her

I Demokraten står det: – Det er kanskje den største reisen du kan ha som spiller, mener Christer Karlsson om nivået hun måtte takle tirsdag til onsdag. Tilliten fra Karlsson var aldri noe stress. Hovedtreneren var bestemt på å gi Hulleberg muligheten foran hennes venner og familie som hadde tatt turen til hallen. Ni minutter ut i andreomgang satte hun inn scoringen til en ellevill lettelse. Hele artikkelen her

FBK familien takker Gratiskamp sponsorene
for håndballfesten

FBK løven fikk navnet Freddy

Konkurransen om flest fra samme klubb på kamp og vinner av lagsbilletter ble KRÅKERØY!
Mange klubber stilte🙌🏻Takk for fantastisk engasjement!

Denne store flotte buketten barn fra Tveter og Lisleby gjorde en kjempe fin innsats i kveld som innløpsjenter. Og flaggbærerne – gutta fra Gamle Fredrikstad g11 hadde full kontroll på flaggene. TUSEN TAKK alle sammen for en fin innsats og kveld i Kongstenhallen.

Posted by Fredrikstad Ballklubb on Wednesday, 4 April 2018

KAMPUTVIKLING  FREDRIKSTAD – VIPERS

1 omg:  1-0  *  2-1  *  2-4  *  4-5  *  4-8  *  5-9  *  8-9  *  8-10

2 omg:   8-11  *  10-11  *  10-14  *  12-16  *  14-18  *  16-20  *  17-24  *  18-26