Seiersdans og full begeistring etter seier mot Stabæk – Fredrikstad

Seiersdans og full begeistring etter seier mot Stabæk

En viktig og herlig seier over Stabæk på lørdag i Kongstenhallen. FBK – Stabæk 26-25 (13-13)

– Nå er jeg enormt lettet. Dette var enormt deilig, sa en overlykkelig Christer Karlsson etter kampen.

«Svensken visste det ville bli tøft mot et Stabæk-lag han på forhånd advarte sterkt mot å ta lett på.– De har hatt marginene mot seg i en rekke kamper. Et lag som har fått dårlig betalt i form av poeng, sa svensken før kampen. – Men Fredrikstad by er den merkeligste byen jeg har vært i. Her ser alle på tabellen og forventer enkle seire så fort man møter et lag som ligger bak deg på tabellen, sier Karlsson.» (fra Fredrikstad Blad)

Seiersdans fra CK i garderoben

Hjemmelaget ledet 6–5 etter 11 minutter. Deretter tok det 20 minutter før Christer Karlssons jenter igjen var i ledelsen. Det skjedde først minuttet etter sidebytte da Malin Fried Hansen satte inn 14–13 til hjemmelaget.

Stabæk – som kun står med fem poeng denne sesongen – hang godt med gjennom hele matchen og ledet sågar med tre mål ved et par anledninger i 1. omgang. Først da Anett Andersen banket inn 20–17 til FBK i det 47. spilleminutt fikk FBK et lite pusterom.

FBK – Stabæk 26-25) Marte Abrahamsen (27) kjente allerede fra det første skuddet at hun hadde dagen. Den tidligere Skogstrand-jenta la inn en solid søknad om mer spilletid.

«– Vi visste på forhånd at det kom til å bli en tøff kamp, for Stabæk ligger riktignok helt nederst, men har tatt mange kamper med bare ett mål. De har kniven på strupen og kom hit og hadde alt å tape. Vi gjør det egentlig litt unødvendig spennende, sier Abrahamsen om motstanderen. » fra Demokraten.

Neste hjemmekamp: Fredrikstad-Tertnes søndag 11. mars kl:1600

Gå til tabellen i Eliteserien  – kvinner