Vi gratulerer elitelaget med nok en viktig seier!!! 24-21 over Oppsal…. – Fredrikstad
Foto: Tommy Skauen

Vi gratulerer elitelaget med nok en viktig seier!!! 24-21 over Oppsal….

– Det er deilig å være håndballspiller og trener i Fredrikstad om dagen, sier CK til Fredrikstad blad etter denne kampen.

Alle vi andre i klubben og rundt laget, gleder oss også stort over det denne flotte gjengen prestere om dagen. Kampen vippet frem og tilbake hele veien fra start til slutt, og det var ingen selvfølge at det skulle bli seier til oss da det sto igjen 7 minutter av kampen. Ida får en «to minutter» og Oppsal straffe. Denne redder Jenny. Undertallsperioden vinner vi med 1-0, og jentene virker samlet og rolige, noe vi tilskuere slett ikke var. De siste minuttene av kampen stengte imidlertid laget vårt døra for denne gang, og Oppsal får ikke engang til skikkelige skudd mot et solid FBK forsvar. CK tok «t.o.» da det sto igjen minuttet av kampen og Anett satte 23-21 målet. Oppsal forsøkte seg med sin siste «t.o.» med 45 sekunder igjen, men dette resulterte i en ny FBK skåring, og jentene kunne feire nok en flott seier!

Nok en gang spiller Jenny en fantastisk kamp i målet.  I andre omgang slapp hun kun inn åtte mål, men den ydmyke svensken vil ikke skryte av egne prestasjoner.

– Det er bra, men jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg har et fantastisk forsvar foran meg, de gjør sin jobb og da er det enkelt for meg å gjøre min jobb.

– Det har vært litt vanskelig de siste to kampene, så det var deilig å kjenne at det klaffet i dag, sier Jenny til Fredrikstad Blad.

Spesielt i andre omgang var nettopp forsvarsspillet godt. Kampen var veldig fysisk tøff for spillerne, men det var rent spill og ingen stygge taklinger.

Martines rutine kommer også godt med i sluttminuttene, og Ida ble kåret til banens beste!!