Ut av cupen etter tap for Vipers……. – Fredrikstad

Ut av cupen etter tap for Vipers…….

Storfavoritt, Vipers Kristiansand, ble flere nummer for store  i NM-kvartfinalen mot våre jenter søndag ettermiddag.

Første omgangen ble, sett over ett, brukbar sett med våre øyne. Vi ble optimistiske da Frida satte 1-0 målet, men så stengte Vipers bakover, og vi våknet ikke før det sto 6-1. Siste del av omgangen krøp vi innpå i målprotokollen og det sto 12-7 til vertene til pause.  ( Vi møtte også Vipers i cupen i fjor, og da sto det 21-5 til pause……. )

Andre omgangen viste Vipers seg frem og slo fast at vi ikke er gode nok til å matche «halve landslaget», foreløpig….

Kampen endte 30-13, og dermed er cupeventyret over for denne gang.

Nok en gang spiller vår førstemålvakt Jenny, en veldig god kamp, og ble kåret til vår beste spiller i kampen. Karin , som sto andre omgangen, hadde også mange gode redninger.

Vår junior, Ida Marie Syversen Kalhovd, fikk sin debut i eliteserien og kvitterte med en flott scåring… Vi ønsker henne og alle våre flotte jenter lykke til videre med seriespillet!!

Våre juniorer møtte Stabæk i seriekamp i Oslo, og slo Stabæk 25-21.