WOW for en håndballfest! Ny publikumsrekord: 1564 tilskuere !!! – Fredrikstad

WOW for en håndballfest! Ny publikumsrekord: 1564 tilskuere !!!

I ettermiddag ble det en magisk kveld i Kongstenhallen! Årets to overraskelseslag i eliteserien, nyopprykkede Molde og nyopprykkede FBK, møtte hverandre første gangen siden tvekampen i 1.divisjon i våres. Begge lagene har som sagt, overrasket med gode resultater hittil i sesongen.

Frida hadde allerede i et intervju med Fredrikstad Blad på lørdag, ønsket revansj for tapet mot Molde på våren, og byens aviser har virkelig stått på for å markere byens og fylkets eneste elitelag for kvinner, og invitert til håndballfest! Og hvilket fest det ble! Ny tilskuerrekord med 1564 tilskuere og smekkfull Kongstenhall! Som svar på den fantastiske responsen, leverte jentene våre en underholdende og flott, men også veldig spennende håndballkamp. Etter en brukbar start, tok Molde føringen gjennom store deler av første omgangen, og vi lurte på hvor mange mål det etter hvert ville bli, da det sto 17-17 etter at omgangen var over.

Andre omgangen viste vi hvilket lag som spilte best forsvar, og selv om også Molde spilte bedre forsvar i denne omgangen, trakk vi det lengste strået. Det ble ikke skåret mål de siste 7 minuttene (!!) og tilslutt vant vi 26 -24!

Vi må få takke alle lagene som hjalp oss i dag:

Torp stilte med både 8 åringer og 14 åringer, Skogstrand med 9 åringer og Gamle Fredrikstad Håndballklubb med sine 12 årige guttespillere til både flaggbærere og moppere! Dere gjorde alle en kjempejobb!

I pausen  spilte fantastiske unge spillere «firer håndball», spillere fra Kråkerøy og Østsiden, og det viser oss sammenhengen mellom bredde og elite, og som speaker sa under pausekampen, om 10- 15 år er det noen av disse vi heier på i eliteserien!!

Også våre juniorer ble hyllet i pausen,  for kvalifisering til landsseriespill i Lerøy serien!

Vi må også få takke publikum, 1564 tilskuere hadde møtt opp, og det var nesten fullt i Kongstenhallen! Det var til tider mellomeuropeiske tilstander, og fullt «trøkk» på tribunen! Vi takker selvsagt også alle sponsorene som gjorde denne gratiskampen mulig!

Når så jentene leverer, så er det bare en drøm.

Vår trener CK hyller støtten som laget hans fikk.

– Vi har hatt et ønske om å vekke håndballinteressen, at det blir slik håndballfeber i byen er helt fantastisk. Jeg fikk gåsehud da jeg kom ut, forklarer han til Fredrikstad Blad.

Kampfakta

FBK – Molde 26-24

Kongstenhallen

Vi har 10 poeng etter 6 kamper.

Tilskuertall: 1 564 (ny rekord)

Karin kom inn og reddet straffe!

FBKs lag og mål: Jenny Sandgren, Karin Carlsson, Anett Andersen (7), Celina Pedersen, Martine Kjøniksen Moen (3), Nora Lande Thulin, Frida Kjuus Christiansen (4), Ida Marie Wernersen (8), Hedda Lande Thulin (1), Karoline Elise Syversen, Marthe Emilie Berger, Malin Fried Hansen, Louise Karlsson (3), Emilie Wernersen, Brigita Ivanauskaite.

Banens beste ble Anett Andersen. Dette er fullt fortjent, men hovedpersonen selv trekker frem dette som en lagseier! Flotte jenter med Anett i spissen denne gangen!!!