Begivenhetsrik forsesong èn, ble avsluttet med sommerfest! – Fredrikstad

Begivenhetsrik forsesong èn, ble avsluttet med sommerfest!

En begivenhetsrik og hard forsesong en er over, og jentene tar nå en velfortjente ferie fra fellestreninger. Treningen har vært variert, og løpeøktene har vært rammet inn av alt fra vått og kaldt regn, til het sommervarme. Spillere, trenere, styre og støttespillere var fredag samlet til sommeravslutning på Torp klubbhus. Det var Ulf, Sverre, Leyla og alle de andre i den fantastiske støttegruppa vår som hadde organisert festen. I sin tale til jentene kunne vår leder, Tor Løkeland, presentere den siste ankomne spilleren i troppen, nemlig Brigita fra Litauen.

To nye jenter har kommet inn i troppen i løpet av forsesongen.

Marthe Berger (27) er bakspiller, både venstreback og playmaker.
Hun startet i Lervik og spilte der til hun var 16. Da flyttet hun over til  FBKs 18-års laget og i 1.divisjon.
I 09/10 sesongen spilte hun for Njård i eliteserien, før ferden gikk videre til Danmark og legestudier.
Der spilte hun for AGF, SK Århus og Bjerringbro, var med på opprykk til eliteserien med SK Århus. Marthe har vært ute med korsbåndskade i et år men kom tilbake etter jul i år!

Vi er glad Marthe er tilbake som FBK spiller.

Den sist ankomne i troppen vår er 19 år gamle Brigita Ivanauskaite. Hun  hadde forespørsler fra klubber i Romania, Frankrike og Danmark, men valgte Fredrikstad Ballklubb. 16.mai var hun på trening i klubben; for noen dager siden ble en fireårs-kontrakt signert. Hun kommer fra klubben Dragunas-Viesulas i Klaipeda, Litauen. Hun var toppscorer i ligaen med 311 mål sesongen 2015/16 og hun står med seks landskamper siden debuten som 16-åring (!) mot Romania i 2015. At det ikke har blitt flere landskamper skyldes en skade forrige sesong.

Vi ønsker Brigita hjertelig velkommen i troppen!

Vi kommer tilbake med presentasjon av alle spillerne over sommeren.

Vi ønsker også velkommen til vår nye oppmann, Thomas Bråten, som har lang fartstid som oppmann i Halden.

Og vi har inngått ny klesavtale. Det er med det Italienske merket Macron.

Bestilling er underveis, og vi gleder os til å se jentene i de nye eliteseriedraktene.

Vi benytter anledningen til å ønske alle våre lesere, supportere, støttespillere og alle håndballintreserte en riktig god sommer!!  Vi er tilbake for fullt igjen den 26.juli!