Vi tok vår fjerde strake seier! – Fredrikstad

Vi tok vår fjerde strake seier!

Vi vant 33 – 29 over Follo!

Vi ligger nå på tabelltoppen etter at CK og jentene  tok den fjerde strake seieren søndag!

Fredrikstad blad skriver:

– Jeg er faktisk litt overrasket over hvor langt vi har kommet på kort tid, sier svensken fornøyd etter firemålsseieren i Langhushallen.

og Fredrikstad blad fortsetter:

Karlsson var ikke sen med å trekke frem Frida Kjuus Christiansen som hamret inn åtte mål. Den lovende ungjenta fikk sitt virkelige gjennombrudd.

– En hardtarbeidende spiller som virkelig har vokst med oppgavene. Hun står virkelig frem i denne i denne matchen og er nå å regne som en elitespiller, skryter Karlsson

Det var vi som åpnet best mot  Follo. Etter drøye seks minutter ledet vi 5–2. Follo slapp ikke taket i kampen, og til pause sto det 15-14 til Follo.

– De spiller et uortodoks 3–3 system i forsvar som det tok tid for oss å løse, sier CK.

– De fikk noen enkle mål, men jeg er stolt av hvordan mine jenter løste oppgavene etter pause, sier han.

Lagene fulgte hverandre frem til 24–24. Da sa FBK farvel til vertene og kunne cruise inn til en sterk bortetriumf.

jenny-og-frida-r

Jenny Sandgren leverte en sterk avslutning på matchen og ble tungen på vektskålen for FBK.

– Jenny hadde sju redninger det siste kvarteret, noe som ble avgjørende for vårt vedkommende, sier CK.

– Som sagt er jeg stolt over hvilken utviklingen dette laget har hatt siden august måned. Jeg føler vi har en bredere tropp og ikke er så såbare som vi var forrige sesong. jeg ser derfor frem til fortsettelsen, men vi tar ikke ut noe på forhånd. Her må vi hele tiden har fokus på neste arbeidsoppgave, sier Christer Karlsson til Fredriksstad Blad.

Vi gleder oss på Ck og jentenes vegne!