Knuste Halden i dagens cup kamp med 30-22!! – Fredrikstad

Knuste Halden i dagens cup kamp med 30-22!!

Håndball er gøy!

Men noen ganger er det MER gøy enn ellers, og ikveld var det fantastisk!

«Halden ble ydmyket av Fredrikstad» skriver Halden Arbeiderblad.

Fredrikstad blad sier blant annet:

«En maktdemonstrasjon

FBK sto for en maktdemonstrasjon da de onsdag kveld sendte eliteserielaget Halden hodestups ut av cupen.

– På forhånd drømte jeg om dette, men Halden er et godt lag, Vi visste at alt måtte klaffe om det skulle skje, sier Anett Andersen – en av mange FBK-spillere som nærmest skjøt hull på motstandernes målvakt. Lagene fulgte hverandre tett i målprotokollen i 1. omgang, men FBK kunne gå til pause med en 14–12 ledelse.

Rørt trener

Spillet Karlssons disipler fremviste etter sidebytte må ha gjort svensken rørt. For det var kun ett lag på banen. Keeper Jenny Sandgren dominerte stort mellom stengene, mens det meste klaffet offensivt. Pernille Huldgaard Christensen var vond å møte i nærkampene, mens Anett Andersen, Louise Karlsson og Frida Kjuus Christiansen skjøt ball med kanon.»

Det var en seier for god håndball. Nok engang viser laget vårt fantastisk forsvars spill, dette sammen med Jenny bakerst, legger grunnlaget for gode angrep. Angrepspillet vårt var vesentlig bedre i dag enn i serieåpningen, og Anett med 7, Frida med 6 og Malo 5 spillemål, blir kampen vår helt og holdent. Andre omgangen var fantastisk, og seier 20-22 var fullt fortjent!!

Pernille H ble kåret til banens beste!

Det ryktes fra legevakten at Malo ikke hadde noen brudd!!!! Veldig bra!

Bedre opptakt til fredagens KICK OFF blir det det ikke!

Det er fortsatt billetter igjen……..