Skjærgårdslekene over og vi har fire bra kamper å se tilbake på! – Fredrikstad

Skjærgårdslekene over og vi har fire bra kamper å se tilbake på!

FBK s A lag har hatt to flotte dager i Skjærgårdslekene i Tønsberg.

Vi møtte først Stabækk, og i forhold til treningskampen tidligere denne uka, hadde vi hevet oss enda et hakk. Stabækk ledet 12-8 til pause, og i andre omgangen tok vi raskt inn ledelsen og det sto både 17-17 og 19-19. Da var det litt synd at det ble ettmålstap 20-19.

Andre kampen gikk mot selveste Larvik, og i første omgangen imponerte jentene våre. Det sto 9-12 i Larvikfavør til pause, men i andre omgangen ble vi hardt straffet for skuddmiss og tekniske feil, og kampen endte med en klar 27-14 seier til Larvik.

Søndagens første kamp var allerede klokka 8.30 mot Sola. Også i denne kampen viste jentene frem mye god håndball. Det var små marginer og det endte med Sola seier 30-26.

I siste kamp på Søndag ville jentene våre mye mer enn Gjerpen. Vi gikk rett opp i 7-2 ledelse, og ved pause sto det 15-9. Andre omgangen startet veldig bra, men mot slutten var det veldig mange slitne jenter på banen. Anett fikk en skade og måtte av banen, og da kampen var over kunne vi notere årets første seier med 21-17.

Anell, Celoina og Karoline

Samspill og balltempo merker man allerede blir bedre, og vi har nå fem kamper bak oss.  Fortsatt er Albesa, Ida, Sanne og Pernille H ute med skade. Og det nye laget vårt har hatt verdifull matching i helgen.

Anett, Celina og Karoline i gardroben etter kampen.

Vi var heldige og fikk overnatte i en barnehage rett ved Slagenhallen. Været slo også til med skikkelig sommer, og vi takker hele gjengen for en flott helg i Tønsberg!