Vi ønsker velkommen til vår nye juniortrener! – Fredrikstad

Vi ønsker velkommen til vår nye juniortrener!

Anders 2016Tidligere elitespiller og sluttspillvinner Anders Lund får hovedansvaret for Fbks juniorsatsing fra neste sesong.

Anders har syv sesonger bak seg i norsk eliteserie både for Elverum og Bækkelaget. I tillegg til spillererfaringen har han en tung idrettsrettet utdanning med master innen idrettsvitenskap (fordypning i coaching og idrettspsykologi). Trettireåringen fra Indre Østfold jobber til daglig som lektor ved Halden vidergående skole, men har også vært hovedtrener for Tindlunds G18. Vi i Fredrikstad Ballklubb er meget fornøyd med å få landet en trener med både spillererfaring på høyeste nivå og grundig idrettsutdannelse. Anders har også tidligere vært ansatt i ballklubben som assistenttrener og gjorde den gang en meget god jobb. Ballklubbens mål er hele tiden å fornye seg og ta til seg impulser utenfra med bred erfaring og skolering og med Anders får vi nettopp en som fyller disse kriteriene, sier en meget godt fornøyd sportslig leder Magnus Andersen.