Sesongen er i gang for våre jenter! – Fredrikstad

Sesongen er i gang for våre jenter!

Sesongen er igang, og alle våre tre lag har vært i aksjon!

A laget møtte Fjellhammer borte på søndag. Jentene spilte ok håndball i en og enhalv omgang. Da det sto igjen 13 minutter sto det 17-18 på måltavla og kampen var åpen. På et eller annet vis forsvant det kollektive, og det ble mye «en og en», og Fjellhammer straffet oss for feil fremover, og det endte med et ergelig tap 31-23. Det er alikevel mye positivt hos vårt unge mannskap, og spesielt Linea spilte en flott kamp. Anett spilte også flott fremover og ble vår toppscorer med 8 mål.

Linea og Anett Linea og Anett.

På lørdag var det 2. divisjon som dro igang, og våre jenter møtte Storhamar hjemme. Dette ble en thriller av en kamp! Det var 7 juniorer som debuterte på dette nivået, og de besto prøven med glans! Det avgjørende målet kom sekunder før slutt, og vi kunne bokføre årets første seier 30-29! I denne kampen var det spesielt Sanne og Frida som sto fram, og 2.divisjonslaget er godt igang.

Sanne og Frida Sanne og Frida.

Våre ungjenter har allerede tjuvstartet sesongen med å gå videre i Lerøykvalififiseringen! Det gode spillet fortsatt i sesongåpningen i kveldens hjemmekamp i Kongstenhallen mot Eidsberg. Etter å ha ledet komfortabelt til pause, endte kampen 30 – 16 ! Hanne, Karoline og Nadja ble toppscorere med 6 mål hver, men Vilde spilte også en knall kamp. Det er alikevel det kollektive som fremstår som lagets styrke!

Frstadcup fra seier i finværet på lørdag Arkivbilde fra Fredrikstad Cup.