Fantastisk treningshelg over for A laget – Fredrikstad

Fantastisk treningshelg over for A laget

Etter noen ukers knallhard trening, var det denne helgen klart for den aller første testen for A laget. Fredag dro vi til Kungshamn, på den idylliske Svenske vestkysten… Her bodde vi  Snakk om å bo helt i vannkanten.

Den første kampen gikk mot Boden. Svensk topplag i førstedivisjon. Vi slet i fjor med å komme igang i kampene… I år ser dette adskillig bede ut…. etter 10 minutter ledet vi 5-0! Det var aldri noen tvil om hvilket lag som var best, og etter å ha ledet 14-12 til pause, vant vi kampen 29-24.

Den andre kampen gikk mot de Svenske mesterne Sævehof, med bl.a. Sveriges landslagskeeper i mål. Også i denne kampen gikk vi respektløsst ut og ledet 6-2 etter fem minutter. Kampen gjennom var vi det førende laget, vi ledet 18-17 til pause og bare uhell på slutten av kampen gjorde at vi tapte 29-30.

Dette er en fantastisk gjeng. Viktig å ha med tyngden til Ida, som spilte to solide kamper. Anett og Ina utmerket seg med mye mål, men best av alt var bredden i laget! Både Ida og CK bemerket viktigheten av at ALLE sto frem og tok ansvar, og det er ikke tvil om at laget er bedre på alle plasser. Ikke minst bredden og variasjonen i angreps spillet er merkbart bedre. «Vi får til det vi har trent på» ble det sagt etter kampen. Forsvaret var periodevis knallbra.

Det var bare smil og fornøyde jenter og trener som satte nesa hjemover på lørdag ettermiddag.

Idag har jentene gjennomført to håndballøkter, og lagt vekt på spennende detaljer. Og uten å røpe for mye, ser vi frem til å se noen av disse finessene i høstens kamper…….

Vi har fått en god start på oppgjøringen og ser frem til fortsettelsen.