Hanna Edvardsson topp 3 – Fredrikstad

Hanna Edvardsson topp 3

STORESLEM FOR MÅLVAKTENE Tre målvakter topper HåndballBørsen Seks av tolv beste spillere i den 12.serierunden er målvakter. Tre av dem, anført av Sandra Toft i Larvik (bildet), har inntatt “pallen”! Publikum må åpenbart ha latt seg imponere av målvaktsspillet i flere arenaer i serierunden 14.januar (inkludert Fredrikstad – Halden helgen før). Flest stemmer fikk Larvik Håndballklubb sin danske målvakt SANDRA TOFT, som leverte en solid forestilling mot Glassverket. 27 redninger på 43 skuddforsøk mot seg, gjør at klubben på egen nettside beskriver henne som “i en egen klasse”. God var også nettop Glassverket sin målvakt. Guro Rundbråten, som med flere flotte redninger sørget for at Larvik ikke gikk laget mer enn 26 mål. Hennes innsats gav nok stemmer til å ta 2.plassen på HåndballBørsen i denne runden. Mens 3.plassen går til Fredrikstad, hvor Hanna Edvardsson leverte meget godt spill og hindret Halden i sette avgjørende baller i nettet. I stedet vant Fredrikstad lokaloppgjøret knepent 19-17. Blant de seks utespillerne som ble stemt til topps for hvert sitt lag, legger vi spesielt merke til Tone H. Refsnes i Vipers. Hun fikk en real skyllebøtte av Gunnar Pettersen i pausen mot Byåsen, for så å svare med glitrende spill i 2.omgang. Juryen mente Sakura Hauge var best for Vipers, men på HåndballBørsen er det altså Haugjord Refsnes som får sin “revansje”. Kamp for kamp og lag for lag har vi denne avstemningen på HåndballBørsen for kampene 11./14.januar: Oppsal – Krim Kongsberg 36-28 Oppsal: FRIDA NÅMO RØNNING, foran Nina Stokland og Vilde M. Ingstad. Skrim: MONA BRUSKELAND, foran Trine Haugstad og Hege Løken. Nordstrand – Stabæk 19-18 Nordstrand: INE KARLSEN STANGVIK, foran Henriette E. Svenningsen og Jenny O. Græsholt. Stabæk: KATHRINE SÆTHRE, foran Line Bjørnsen og Thea K. Pettersen. Vipers Kristiansand – Byåsen 31-23 Vipers: TONJE H. REFSNES, foran Sakura Hauge og Jessy Kramer. Byåsen: IDA MARIE N. HERNES, foran Maren Gundersen og Maria Hjertner. Larvik – Glassverket 26-16 Larvik: SANDRA TOFT, foran Linn-Kristin R. Koren og Nora Mørk. Glassverket: GURO RUNDBRÅTEN, foran Kari Brattset og Veronica E. Kristiansen. Storhamar – Terntes 22-27 Storhamar: MAJA JAKOBSEN, foran Linn Marie Birkeland og Betina Riegelhuth. Tertnes: MARIE DAVIDSEN, foran Stine Skogrand og Julie Lygren. Fredrikstad – Halden 19-17 Fredrikstad: HANNA EDVARDSSON, foran Anette Helene Hansen og Ida Marie Wernersen. Halden: PERNILLE WANG SKAUG, foran Martine K. Moen og Mina Marie Authen. Og altså totalt: 1) Sandra Toft, Larvik. 2) Guro Rundbråten, Glassverket. 3) Hanna Edvardsson, Fredrikstad. Husk at på HåndballBørsen er det DU som bestemmer!