Jubelkveld for FBK – igjen! – Fredrikstad

Jubelkveld for FBK – igjen!

Nok en gang en god håndballkveld for FBK.

B-laget spilte kamp i Oslo og vant oppskriftsmessig 39 – 18 mot UMBI og holder fremdeles stø kurs mot 4 divisjon neste år. Med 14 seiere av 14 mulige, en målforskjell på 484 – 225 og 10 poengs ledelse, virker det utopisk at dette ikke skal gå veien.
Tabell FBK – 5 divisjon

J18 spilte bortekamp mot Rygge og vant med soleklart 30-11!
Etter en litt rufsete start, lå lagene likt fram til ca 5 minutter spilt og stillingen 3 – 3. Etter dette var det kun FBK det handlet om.
FBK jentene dro sakte, men sikkert i fra og fra midveis ut i 2 dre omgang ga Rygge mer eller mindre opp.

Keeper Christina Pozo Helmersen storspilte og hadde en redningsprosent på tett oppunder 65! Hun har samtidig mye å takke et disiplinert og veldig godt forsvar med Pernille Anonsen og Karoline Friis som klipper i midten. Og når forsvaret sitter, blir det også kontringsmuligheter som helt klart bidro til frustrasjon hos de blåkledte. Dette var en kveld hvor alle på laget bidro til en håndballopplevelse med store smil. Seieren sikret FBK tabelltopp i sin avdeling og fortsatt gode muligheter for finalspill i regionseriens A-sluttspill.
Tabell J18

Gratulerer til begge lagene!