J18 drama på Skogstrand! – Fredrikstad

J18 drama på Skogstrand!

Glem Derrick, Twilight, CSI og hva de nå heter TV serier og filmer som skal gi deg spenning og underholdning. En håndballørdag i Kvernhushallen fyller valiumkvota og vel så det.

Dagens kamper i Østlandsserien – J18,  ble akkurat så morsomme og spennende som vi på forhånd hadde håpet på.
FBK møtte i første kamp Bærums verk, et lag vi visste lite om og som det tok litt tid å finne ut av.
Etter 10 minutter stod det 2 – 1 til Bærumslaget og vi ante dette kunne bli tøft. Utover i 1`ste omgang løsnet det derimot litt og jentene  ledet 9 – 6 til pause. Etter sidebytte fortsatte jentene der de slapp i første omgang med solid forsvarsspill og tolmodighet i angrep. Kampen ebbet ut i en trygg FBK seier 20 – 14.

1 time senere var det duket for en real nabofight mot Skogstrand, som også slo Bærums Verk i sin kamp. Skogstrand vant også Østlandsserien i fjor og ser vel ikke bort i fra at de hadde et fortsatt ønske om å være «beste laget i byen».

FBK jentene og sikkert de fleste foreldre med lagledelse på begge lag var på forhånd spent med en anelse «prestisje» i lufta – og hvilken thriller det ble!
Fra første stund fulgte lagene hverandre som skygger og tekniske feil fordelte seg vel jevnt på begge lag. Jentene slåss, løp og var superinnstilt på at dette ikke skulle tapes!

Utover i 2 omgang ledet FBK på det meste med  5 mål og de fleste var sterke i troen på at dette ville holde –  inntil vi fikk to spillere utvist. Skogstrand takket ja til pakka og med et offensivt og godt forsvar kneppet de fort inn ledelsen. To minutter før slutt skilte det 1 mål – ville vi sprekke?

Neida – en kanonspurt av jentene og scoring i siste sekund gav en 19 – 16 seier, vill jubel og full pott i Østlandsseriens første runde!

Når pulsen har roa seg, synes vi det er morro at det er to lokale lag som viser seg jevnbyrdige og kan matche hverandre. Det er bra for interessen og utvikling av nivået generellt,  men i lys av at ingen av lagene kvalifiserte seg til årets SPAR serie, kan vi jo spekulere i hva vi i distriktet hadde fått til om vi kunne enes om et felles satsningslag på J18 nivå…

Utfordringen ligger der og vi håper  man klarer å følge opp – på tvers av klubbfarger og gammel historikk.

Fortsatt god helg!