Glimrende sesongåpning for A-laget! – Fredrikstad
Rolf Rasmussen

Glimrende sesongåpning for A-laget!

Helgens Vestfjorden cup ble en positiv opplevelse for FBK jentene.

Med åpent sinn sesonginnledet jentene  i helgens turnering med 20 – 24 tap  mot Storhamar. Et storhamarlag som ble nr 3 i fjorårets postenliga. Tross tapet var det gledelig å se at jentene i perioder var helt på høyden med laget fra flatbygdene.  En god turneringsåpning og i de to neste kampene mot Oppsal og Skrim hadde jentene full kontroll. Med komfortable  31 – 23 mot Oppsal og 29 – 21 mot Skrim, ble jentene nr 2 i gruppespillet og klare for kamp om 3 dje plassen i turneringen.

I søndagens finale var Sola motstander i en spennende kamp hvor trakk FBK det lengste strået med 24 – 23 seier. Gratulerer med 3 dje plassen!

Øvrige resultater Vestfjorden cup.

Alt i alt var dette en god treningshelg i følge trener Andre. Jentene tar med seg en god opplevelse og det ble prøvd ut en del nye formasjoner, spesifikt angreps og forsvarsspill, samt at alle de nye spillerne fikk prøvd seg. Gledelig er det også å se at de nye har tatt nivået veldig bra og er veldig positive bidrag inn i spillergruppen. Ikke minst er det morro å se hvordan 17 årige Thea Øby Olsen på en god måte tørr og kan bidra på dette nivået.

Vi gleder oss til sesongstart.