Vanskelig sesongstart i Hummelcup. – Fredrikstad

Vanskelig sesongstart i Hummelcup.

Årest sesonginnledning med Hummelcup ble ikke helt som ventet for J16 & J18.

J16 spilte tidlig lørdag og åpnet med tap for Åssiden og et knepent tap for Ski før de vant fortjent 20 – 8 mot Lunner i siste gruppespillskamp. Tiltross for perioder med veldig bra spill, gjorde skader og slitasje sitt til at man valgte å trekke laget fra sluttspillet på søndag. En klok beslutning, men er vel noe av det vi tenkte kunne skje når stallen er så tynn som den er. Dette er synd, for jentene på dagens J16 lag har sterke ambisjoner og ferdigheter til å nå langt. Vi håper at arbeidet med å øke stallen kan bære frukter utover høsten.

J18 hadde et svært tett kamprogram lørdag ettermiddag med 3 kamper på 3 timer. De åpnet bra mot Bækkelaget i første kampen, og hold følge lenge. Desverre raknet det mot slutten med tap 11-12 etter at jentene tydelig bar preg av lite kamptrening.

Andre kamp mot Rælingen vant de klart 25 – 14 i en kamp  hvor jentene viste klare tegn til forbedring. Siste kampen mot Nordstrand var vi desverre tilbake igjen og fikk en lekse i kontringshåndball og hurtig ankomst det er lenge siden vi har sett. Jentene ble kort og godt rundspilt i alle spillets faser og viste at det må langt større presisjon og hurtighet på plass for å hevde seg på dette nivået. Med seier mot Rælingen var vi allikevel klare for kvartfinale søndag mot Njård J18. Njård er et knallsterkt lag, så vi ventet hos mye juling. Tross dette skal jentene ha ros for store forbedringer fra lørdagen, men dette forhindret allikevel ikke nok et stortap med 24 – 12.

Alt i alt viste helgen oss hvilket nivå vi kan vente oss utover i sesongen. Skadesituasjonen vår er slik den er og kan sikkert forklare mye, men for å hevde oss må nok hver og en av jentene i langt større grad vise vilje, besluttsomhet og stole på selg selv og sine egne tekniske og kreative ferdigheter – rett og slett vende nesa mot mål.