FBK`s Anette Helene Hansen klar for VM kvalifisering – junior i påsken. – Fredrikstad

FBK`s Anette Helene Hansen klar for VM kvalifisering – junior i påsken.

Etter helgens 2 plass i  Scandinavian open i  Brummundal, er det VM kval  mot Sverige, Slovenia og Slovakia som er neste store oppgave for Juniorlandslaget.

Turneringen går av stabelen i påsken i Helsingborg. De 2 beste går videre til VM som spilles i Tjekkia i Juli måned. Her har jentene en 2 plass og forsvare fra VM 2 år tilbake.

NHF sender en sterk tropp til Helsingborg.  De samles 5 dager før turneringstart og har flere fellestreninger før kampene tar til.

Anette som er kaptein,  har i dag spilt 59 kamper og scoret 213 mål for juniorlandslaget, 60 kamper vil bli passert i påsken.

Sammen med Anette er også Thea Berg tatt ut som reserve. Thea er for tiden på utlån til Halden og spiller ikke for Skogstrand som det feilaktig står på sidene til håndballforbundet.

Klubben ønsker lykke til.

Mer info om uttaket ligger på www.handball.no