JAAAAA ! – Fredrikstad

JAAAAA !

Fredrikstad Ballklubb beholder plassen i Postenligaen.

Med et 2 måls forsprang før retur kampen i Kongstenhallen, var ingen ting sikkert.

Men FBK jentene gjorde det alle håpet. Geir Ostorps jenter ble sendt hjem til Drammen med en knust drøm.

Glassverket holdt følge med FBK i 3 omganger, men i den siste omgangen viste FBK at de fortjener å spille i Postenligaen. FBK startet 2. omgangen på lørdag med brask og bram, og økte pauseledelsen fra 9-8 til 12-8 på få minutter. Det gjorde at Glassverket hadde en tung omgang i vente. FBK jentene ga aldri fra seg forspranget, og kunne i løpet av omgangen trygge plassen i Postenligaen.

FBK vant tilslutt 21-16 (47-40 sammenlagt)

Fredrikstad Ballklubb ønsker å takke alle sponsorer, tilskuere og frivillige, som har stilt opp for klubben, og er en viktig grunn til at vi har nådd målsettningen om å bli i Postenligaen.

Vi ønsker også å rette en stor takk til FBK-Berget for en uvurderlig støtte.