Poengdeling mot Selbu – Fredrikstad

Poengdeling mot Selbu

Onsdag var Selbu på besøk i en godt besøkt Kongstenhall. En kamp som var viktig for begge lag med tanke på videre spill i Postenligane neste sesong.

Det ble en jevn start på kampen, før hjemmelaget fikk en liten luke på 10-8. Men så stokket det seg fullstendig for FBK, og gjestene kunne gå til pause med en ledelse på 13-10.

Denne ledelsen spiste hjemmelaget raskt opp i istarten på 2. omgang. Lagene fulgte hverandre tett, og det var en intens og god stemning i hallen.

4 minutter før slutt hadde FBK, fått et forsprang på 2 mål, og kunne øke til 3. Men en god Selbu målvakt sto i veien, og så kunne Selbu kontre, og igjen var det kun 1 mål forskjell.

Selbu scoret kampens siste mål, og det ble poengdeling 23-23.

FBK har nå tatt 5 poeng på de siste 3 kampene, og det er 2 poeng opp til 6. plassen, og 2 poeng ned til nedrykk.

Ingen ting er avgjort, og neste onsdag er det Tertnes som kommer på besøk i Kongstenhallen.

Kampfakta:
FBK – Selbu 23-23 (10-13)

675 tilskuere i Kongstenhallen

Målscoerere FBK: Emile Wernersen 9, Lisa F. Bernhardsen 4, Kamilla Ersek 3, Katharina S. Olsen 2, Ida Wernersen 2, Kine R. Kristiansen 2, Martine Hovden 1.

Toppscoerer Selbu: Marte Snorroeggen 7.