God premiere – Fredrikstad

God premiere

Lørdag var det Postenliga kamp i Fredrikstad. Den første utfordringen for FBK jentene, var sist års sølvvinnere Byåsen. En meritert motstander med mange landslagsspillere i stallen, en kjempe utfordring for de nybakte Postenliga jentene fra Fredrikstad.

En kamp man på forhånd kunne fryktet skulle ende med stygge siffre for hjemmelaget.

MEN jentene fra Fredrikstad lot respekten ligge igjen i garderoben, og viste Fredrikstad-publikummet at de aldri gir opp, og har mye å by på.

Hjemmelaget kjempet med alt de hadde hele kampen og kunne være stolte av resultatet som til slutt ble 26-20 til Byåsen. Til pause ledet Byåsen 10-8, men hjemmelaget kunne godt ha ledet, etter å ha satt hele 6 avluttninger i treverket.

Vi håper at de 870 tilskuerne som var i Kongstenhallen fikk en god opplevelse, og kommer tilbake og støtter jentene i kampene som kommer.

Kampfakta:
FBK – Byåsen 20-26 (8-10)
870 tilskuere i Kongstenhallen

Målscorere FBK:
Lisa Bernhardsen 7, Emile Wernersen 4, Martine Hovden 3, Kristine Roppestad 3, Anette Helene Hansen 2, Katharina Stensvik Olsen 1.

Toppscorer Byåsen: Iva Zamorska 6.