Flott hjemmeseier mot Flint hjemme , 29-28! – Fredrikstad
Tøff uke kronet med seier!

Flott hjemmeseier mot Flint hjemme , 29-28!

Det er alltid surt å tape for antatt svakere motstand, og jentene våre har fått «pepper» fra alle hold den siste uka etter det forsmedelige tapet mot Volda, i Volda…Nå er det jo engang slik at i idretten er ikke resultatene forutbestemt.  Laget jobber imidlertid målrettet og hardt, og etter resultatene å dømme før jul ser det klart ut som om vi er på rett vei. En siste viktig ingrediens  for å bli mer stabile er «rutine». Rutine er noe man må opparbeide over tid…Erfaringen jentene tar med seg i hver eneste kamp danner grunnlag for tanker og handlinger videre, og da er det viktig å støtte opp jentene, jobbe med holdninger og mental innstilling.  Da blir det ekstra godt når den første hjemmekampen etter Volda, ender med 29-28 seier, etter en thriller avslutning.

Det ble en jevn og tett kamp, og til pause sto det 14-15. Anett er inne på noe når hun uttaler at laget virker tryggere i utfordrer posisjon enn som favoritt. Dette bedres kamp for kamp, og spesielt Anett var solid i denne kampen. Hun ble helt fortjent banens beste, og toppskårer med 10 mål!  Anett roser imidlertid laginnsatsen i denne kampen, hvor jentene sto hele løpet ut og vant!

Timea Pap

Denne uken kom vår nye målvakt til byen. Timea Pap er opprinnelig Ungarer, men har spilt flere år i Sverige. Timea var på plass på tribunen i Flint kampen, og ble positiv overrasket over det hun fikk se. Hun gleder seg til å komme i gang i ny klubb, og vi ønsker henne velkommen!