Craft – Fredrikstad

Når dere velger CRAFT så snakker vi kvalitet.

Craft sin historie startet med spesialundertøy for jagerflypiloter på 70-tallet. Pilotene hadde behov for at undertøyet ikke skulle fryse til is dersom de måtte skyte seg ut av flyet i stor høyde og i kuldegrader.

Craft sin daværende produktutvikler – Anders Bengtsson – var på løpetur i samme type undertøy våren 1973, og forstod raskt at det egnet seg utmerket også til trening. Han hadde funnet det perfekte plagget å bruke nærmest huden – et plagg som henter opp fuktigheten fra hudens porer og transporterer den videre med så lite opptak som mulig i fibrene.

Vi er i dag en av de største leverandørene innen løp-, sykkel- og langrennsbekledning. Kolleksjonene baseres på våre merkevareverdier: Funksjon, Innovasjon og Design.

Kjent for sitt fantastiske superundertøy – også kalt «2nd layers» – tar Craft deg med inn i en verden av valgmuligheter uansett hvilket nivå eller type aktivitet du brenner for!

Sykkel, klubbtøy, langrennsbekledning, studiotrening eller løp er bare noen av kategoriene du kan velge blant.

Craft Teamwear produseres til klubber og idrettsutøvere på alle nivåer og innenfor stort sett all type idrett. Våre kolleksjoner er utviklet for å optimalisere følelsen av å være et team, noe som er med på å forsterke medlemmenes innsats, mestringsfølelse, og ikke minst tilhørlighet og stolthet over klubben. Klærne passer godt til både trening og kamper og er designet for nordiske forhold slik at de kan brukes uansett årstid, værtype og idrett.

Våre kataloger Corporate og Teamwear viser lagerførte varer i Norge og Sverige. Disse produktene kan vi levere på 1-3 dager fra Norge og 4-5 fra Sverige med forbehold om at noe kan utgå underveis i en sesong.